(Campagne) SOS Kinderdorpen
Ook SOS Kinderdorpen voelt de crisis. Potentiële donateurs worden steeds kritischer, bovendien woedt al een tijd een felle discussie over het nut van ontwikkelingssamenwerking. SOS Kinderdorpen wil daarom een tegengeluid laten horen en gaat terug naar de basis, met een confronterende campagne waarin alleen kinderen aan het woord komen.
Voor Pascal van Ham - voorheen marketingmanager bij Heineken en nu bij SOS Kinderdorpen - was het ook een terugkeer naar de basis: van gigantische marketingbudgetten kreeg ze te maken met een minimaal budget van een goed doel in crisistijd. Dus pakte ze haar rugzak en reisde (wel samen met reclamebureau Pink and Poodle) naar Zuid-Afrika. Om met een klein cameraatje een tv-spot te filmen. Zonder studio, zonder script.
Daaraan ging een heel proces vooraf: het traject om de positionering van SOS kinderdorpen scherp te krijgen en op de juiste manier uit te dragen.
Want de basis en essentie van het werk van SOS Kinderdorpen is: het creëren en versterken van families, voor kinderen die er alleen voor staan, of die hun veilige basis dreigen te verliezen door armoede, oorlog of ziekte.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMet het uitgangspunt dat familieliefde een primaire levensbehoefte is, is vervolgens gekozen voor het thema ‘Familie is je basis’. Als centraal thema van de positionering en campagne.
In de campagne vertellen kinderen in hun eigen woorden waar het simpelweg om gaat: de liefde, zorg en veiligheid van een familie. Doel van de campagne is aandacht te vragen voor kinderen zonder ouders of veilig thuis en 7000 nieuwe donateurs te vinden.
De campagne loopt in november en december. De tv commercial gaat de 2e week van december van start.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid