Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) SOS Kinderdorpen

Vanaf november start de SOS Kinderdorpen met de campagne ‘Familie is je basis’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook SOS Kinderdorpen voelt de crisis. Potentiële donateurs worden steeds kritischer, bovendien woedt al een tijd een felle discussie over het nut van ontwikkelingssamenwerking. SOS Kinderdorpen wil daarom een tegengeluid laten horen en gaat terug naar de basis, met een confronterende campagne waarin alleen kinderen aan het woord komen.
 
Voor Pascal van Ham - voorheen marketingmanager bij Heineken en nu bij SOS Kinderdorpen - was het ook een terugkeer naar de basis: van gigantische marketingbudgetten kreeg ze te maken met een minimaal budget van een goed doel in crisistijd. Dus pakte ze haar rugzak en reisde (wel samen met reclamebureau Pink and Poodle) naar Zuid-Afrika. Om met een klein cameraatje een tv-spot te filmen. Zonder studio, zonder script.
 
Daaraan ging een heel proces vooraf: het traject om de positionering van SOS kinderdorpen scherp te krijgen en op de juiste manier uit te dragen.

related partner content for mobile comes here

Want de basis en essentie van het werk van SOS Kinderdorpen is: het creëren en versterken van families, voor kinderen die er alleen voor staan, of die hun veilige basis dreigen te verliezen door armoede, oorlog of ziekte.

Met het uitgangspunt dat familieliefde een primaire levensbehoefte is, is vervolgens gekozen voor het thema ‘Familie is je basis’. Als centraal thema van de positionering en campagne.

In de campagne vertellen kinderen in hun eigen woorden waar het simpelweg om gaat: de liefde, zorg en veiligheid van een familie. Doel van de campagne is aandacht te vragen voor kinderen zonder ouders of veilig thuis en 7000 nieuwe donateurs te vinden.
 

De campagne loopt in november en december. De tv commercial gaat de 2e week van december van start.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in