Consuwijzer begint campagne over veilig online kopen


Dat blijkt uit onderzoek van ConsuWijzer naar het gedrag van online consumenten. Ongeveer 1 op de 7 online shoppers geven aan dat ze wel eens een probleem hebben gehad met webwinkelen.
Met de resultaten van het onderzoek geeft ConsuWijzer de aftrap voor een campagne die consumenten uitleg geeft over veilig online kopen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConsuWijzer, onderdeel van Het Ministerie van Economische Zaken, start vandaag een campagne die consumenten helpt om met meer zekerheid online te kopen. De campagne is gebouwd rond de vernieuwde Online Shopscan die consumenten helpt om ook andere zaken te checken dan alleen de prijs. Aan de hand van vier eenvoudige stappen kunnen die zich een oordeel vormen over het bedrijf achter de webwinkel, onder meer door de ervaringen van andere consumenten met de webwinkel te lezen of bij de Kamer van Koophandel na te gaan of er een echt bedrijf achter de webwinkel zit.
Om de campagne ook op Facebook te promoten, lanceert ConsuWijzer de Lucky Shop-game. Bij deze game mogen consumenten wèl op goed geluk door het bestelproces klikken. Hoe sneller ze klikken en hoe meer succesvolle aankopen ze doen, hoe hoger ze in de score van de Lucky shoppers van Nederland komen.
Bureau: Superlab/Widgets
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid