Overslaan en naar de inhoud gaan

Consuwijzer begint campagne over veilig online kopen

40 pct van de Nederlanders weet niet hoe ze kunnen controleren of een webwinkel betrouwbaar is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van naar het gedrag van online consumenten. Ongeveer 1 op de 7 online shoppers geven aan dat ze wel eens een probleem hebben gehad met webwinkelen.

related partner content for mobile comes here

Met de resultaten van het onderzoek geeft ConsuWijzer de aftrap voor een campagne die consumenten uitleg geeft over veilig online kopen.

ConsuWijzer, onderdeel van Het Ministerie van Economische Zaken, start vandaag een campagne die consumenten helpt om met meer zekerheid online te kopen. De campagne is gebouwd rond de vernieuwde die consumenten helpt om ook andere zaken te checken dan alleen de prijs. Aan de hand van vier eenvoudige stappen kunnen die zich een oordeel vormen over het bedrijf achter de webwinkel, onder meer door de ervaringen van andere consumenten met de webwinkel te lezen of bij de Kamer van Koophandel na te gaan of er een echt bedrijf achter de webwinkel zit.

Om de campagne ook op Facebook te promoten, lanceert ConsuWijzer de . Bij deze game mogen consumenten wèl op goed geluk door het bestelproces klikken. Hoe sneller ze klikken en hoe meer succesvolle aankopen ze doen, hoe hoger ze in de score van de Lucky shoppers van Nederland komen.

Bureau: Superlab/Widgets

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in