C1000 in zee met 'misleidend' logo


Het Voedingscentrum zei eerder dit logo misleidend te vinden.
Aan het keurmerk dat i.s.m. Milieudefensie tot stand is gekomen, zijn extra teelteisen gekoppeld gericht op milieu- en middelengebruik. Dat moet een extra schoon product opleveren. Telers leggen zich toe op teelt van producten waarbij residuen op maximaal 80 procent van de wettelijke normen liggen, met een maximum van drie middelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder moeten telers zich onthouden van het gebruik van middelen die op een zwarte lijst van Milieudefensie staan en is gesproken over energieverbruik en lichtuitstoot.
Campagneleider Wouter van Eck van Milieudefensie is blij met het logo . "Met deze uitkomsten kunnen we de oude tegenstellingen tussen milieubeweging en glastuinbouw achter ons laten. De tijd is aangebroken om bedrijven die zo goed presteren te belonen. Uiteraard hopen we dat meer bedrijven dit goede voorbeeld volgen."
Het Weetwatjeeet-logo zou volgens het Voedingscentrum de indruk wekken dat genoemde kasproducten gezonder zouden zijn dan andere groente. Het Voedingscentrum vindt het een verkeerd signaal, omdat alle groente en fruit die voldoen aan de wettelijke norm veilig en gezond zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid