Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000 in zee met 'misleidend' logo

Supermarktketen C1000 start komende week met de verkoop van tomaten met het keurmerk Weetwatjeeet.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Voedingscentrum zei eerder dit logo te vinden.

related partner content for mobile comes here

Aan dat i.s.m. Milieudefensie tot stand is gekomen, zijn extra teelteisen gekoppeld gericht op milieu- en middelengebruik. Dat moet een extra schoon product opleveren. Telers leggen zich toe op teelt van producten waarbij residuen op maximaal 80 procent van de wettelijke normen liggen, met een maximum van drie middelen.

Verder moeten telers zich onthouden van het gebruik van middelen die op een zwarte lijst van Milieudefensie staan en is gesproken over energieverbruik en lichtuitstoot.

Campagneleider Wouter van Eck van Milieudefensie is . "Met deze uitkomsten kunnen we de oude tegenstellingen tussen milieubeweging en glastuinbouw achter ons laten. De tijd is aangebroken om bedrijven die zo goed presteren te belonen. Uiteraard hopen we dat meer bedrijven dit goede voorbeeld volgen."

Het Weetwatjeeet-logo zou volgens het Voedingscentrum de indruk wekken dat genoemde kasproducten gezonder zouden zijn dan andere groente. Het Voedingscentrum vindt het een verkeerd signaal, omdat alle groente en fruit die voldoen aan de wettelijke norm veilig en gezond zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in