Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau Fitzroy komt met 'punk wijnboek'

'The other wine book' gaat niet over de verschillen tussen wijnstreken, druivenrassen of producenten, maar wél over de etiketten.
Punk wine
Punk wine

Een wijnboek dat de wereld van wijn op zijn kop zet. Zo omschrijft het Amsterdamse creatieve bureau Fitzroy het nieuwe 'Burp - the other wine book'. Het naslagwerk gaat niet over de verschillen tussen wijnstreken, druivenrassen of producenten, maar wél over de etiketten. De focus ligt op het design van en de bijzondere verhalen achter de labels.

related partner content for mobile comes here

Voor het boek werkte Fitzroy samen met Bas Korpel - 'de meest gelezen vinoloog van Nederland' - en fotograaf/regisseur Danny Griffioen. De makers noemen het een ‘punk wine book’, omdat niet alleen de verhalen uitgesproken zijn, maar ook de illustraties en de fotografie. 

Vermakelijk verhaal

Fitzroy-eigenaar Jur Baart was verantwoordelijk voor de illustraties. 'Door wijn te bekijken vanuit het vertrekpunt van het etiket, krijg je ineens hele andere verhalen tijdens het openen van een fles. Je hoeft nu geen vinoloog meer te zijn om een vermakelijk verhaal aan tafel of bij de borrel te hebben', stelt hij. Volgens Baart is Burp daardoor geschikt voor wijn-fanaten én beginnende liefhebbers. 'Het beschrijft niet alleen de wijn, maar ook de wereld van design, storytelling en branding.'

Het boek, dat in het Engels wordt uitgebracht, telt 250 pagina’s en behandelt veertig verschillende wijnen. Burp!

Lees ook: Bureau Fitzroy maakt eigen rum en claimt daarmee bij te dragen aan een schonere oceaan

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in