Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse foodsector steunt strijd tegen obesitas

De regering-Brown is in Groot-Brittannië een brede campagne begonnen om overgewicht bij de Britten te stoppen. De voedselindustrie steunt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Labourregering zet tekenfilmfiguurtjes, , reclamecampagnes en voorlichting in om zwaarlijvigheid van de Engelsen tegen te gaan. De campagne heet Change4Life. In een tekenfilmpje op tv schetsen de makers van animatiehelden Wallace en Gromit hoe de mens van actieve jager op voedsel veranderde in een luie pizza-eter in een leunstoel.

related partner content for mobile comes here

De voedselindustrie helpt op grote schaal mee: Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Mars, Kellogg’s en supermarktketens als Tesco en Asda brengen 200 miljoen pond (208 miljoen euro) in, tegen 75 miljoen pond van de overheid in de eerste drie jaar. De betrokkenheid van deze bedrijven is nodig, meent de regering, omdat zij met hun marketing een grote invloed hebben op het eet- en snoepgedrag van de consument.

De Labourregering heeft de strijd met de vetzucht van de Britten hoog op het prioriteitenlijstje staan, maar kreeg tot nu toe vooral kritiek omdat het bij mooie woorden leek te blijven.

Bron: Trouw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in