Britse foodsector steunt strijd tegen obesitas
De Labourregering zet tekenfilmfiguurtjes, YouTube, reclamecampagnes en voorlichting in om zwaarlijvigheid van de Engelsen tegen te gaan. De campagne heet Change4Life. In een tekenfilmpje op tv schetsen de makers van animatiehelden Wallace en Gromit hoe de mens van actieve jager op voedsel veranderde in een luie pizza-eter in een leunstoel.
De voedselindustrie helpt op grote schaal mee: Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Mars, Kellogg’s en supermarktketens als Tesco en Asda brengen 200 miljoen pond (208 miljoen euro) in, tegen 75 miljoen pond van de overheid in de eerste drie jaar. De betrokkenheid van deze bedrijven is nodig, meent de regering, omdat zij met hun marketing een grote invloed hebben op het eet- en snoepgedrag van de consument.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Labourregering heeft de strijd met de vetzucht van de Britten hoog op het prioriteitenlijstje staan, maar kreeg tot nu toe vooral kritiek omdat het bij mooie woorden leek te blijven.
Bron: Trouw.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid