Overslaan en naar de inhoud gaan

Bos laadt PvdA-merk niet

Partijleiders laden met hun uitstraling en presentatie het merk van hun partij. Onderzoeksbureau Mindworld heeft voor Tijdschrift voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De conclusie is neen: er is geen sprake van een succesvolle co-branding, want Bos en de PvdA hebben weliswaar verschillende merkassociaties, maar die geven ze niet aan elkaar door.

related partner content for mobile comes here

Hoewel Bos wordt gezien als 'sympathiek' (zijn sterke punt), wordt dit niet gezegd van zijn partij. En vice versa kleeft aan Bos nog steeds niet het 'sociale' en 'voor de arbeiders' waar de partij toch nog altijd om bekend staat.

De vraag die mij bezighoudt is: wanneer zou een leider wel, en wannneer niet in staat zijn, zijn of haar partij positief te 'laden'?

Ik denk dat een leider op merkwaarden positief af moet wijken van het beeld dat het publiek van de partij heeft, maar ook niet te veel. Bos wijkt wellicht te veel af. Terwijl bijvoorbeeld Rouvoet en Pechtold wel op een juiste merkafstand van hun partij staan om er op merkniveau een positieve lading aan te kunnen geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in