Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzekeringssites scoren laag bij ouderen

Marketingbureau Active Development deed onlangs onderzoek naar de seniorvriendelijkheid van websotes van verzekeraars. En dat was helaas…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingbureau deed onlangs onderzoek naar de seniorvriendelijkheid van websotes van verzekeraars. En dat was helaas niet zo gunstig voor veel van deze sites.

related partner content for mobile comes here

Drie kwart van de internetgebruikers van 50 jaar en ouder durft blijkbaar niet door te klikken bij een verzekeringsaanvraag, uit angst om vast te zitten aan een contract.

Ruim 50% van de oudere internetters miste hulp bij de premieberekening en het afsluiten van de verzekering.

Verder hebben verzekeringssites veel storende pop-ups en kon 80% van de gevallen niet een groter lettertype gekozen worden.

Meer dan de helft van de sites scoorde daardoor een dikke onvoldoende op het gebied van gebruiksgemak.

Active Development vindt dat verzekeraars zich meer zouden moeten richten op de oudere consument, die steeds vaker via het internet financiele producten koopt.

Tsja, als mijn core business 50+ marketing advies zou zijn zou ik dat ook zeggen.

Bron: AD

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in