
Marketingbureau Active Development deed onlangs onderzoek naar de seniorvriendelijkheid van websotes van verzekeraars. En dat was helaas niet zo gunstig voor veel van deze sites.
Drie kwart van de internetgebruikers van 50 jaar en ouder durft blijkbaar niet door te klikken bij een verzekeringsaanvraag, uit angst om vast te zitten aan een contract.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comRuim 50% van de oudere internetters miste hulp bij de premieberekening en het afsluiten van de verzekering.
Verder hebben verzekeringssites veel storende pop-ups en kon 80% van de gevallen niet een groter lettertype gekozen worden.
Meer dan de helft van de sites scoorde daardoor een dikke onvoldoende op het gebied van gebruiksgemak.
Active Development vindt dat verzekeraars zich meer zouden moeten richten op de oudere consument, die steeds vaker via het internet financiele producten koopt.
Tsja, als mijn core business 50+ marketing advies zou zijn zou ik dat ook zeggen.
Bron: AD
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee