Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus doet het met Gijs

Vanaf eind september breidt Plus supermarkten het assortiment uit met streekproducten die onder de merknaam Gijs in de schappen zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf eind september breidt supermarkten het assortiment uit met streekproducten die onder de merknaam Gijs in de schappen zullen liggen.

related partner content for mobile comes here

, het bedrijf dat de artikelen uit de streek op de markt brengt, en Plus Retail hebben dat vandaag bekendgemaakt.

Plus heeft de komende drie jaar het exclusieve recht om de producten van Gijs te verkopen. De supermarktketen begint eind september met tien filialen, maar wil dat de producten begin 2009 in alle 280 winkels te koop zijn.

Streekselecties heeft een overeenkomst met zestien ondernemers die ambachtelijke producten maken. Het gaat om vleeswaren, ijs, groente, fruit, jam, soep en zuivel.

Rogier Arntz, directeur van Streekselecties, zegt tegen het ANP dat de tijd rijp is voor streekproducten. 'Tot op heden was de productie van streekproducten vooral kleinschalig. Uit marktonderzoek is gebleken dat de vraag naar producten uit de regio groot is. Vergeleken met landen als Frankrijk, Italië en Engeland blijft het omzetpotentieel in Nederland ver achter.'

Streekselecties selecteerde de bedrijven, die onder het merk Gijs hun product leveren, op smaak.
'De bedrijven komen uit heel het land. De ambacht, de kwaliteit en de passie voor het product staan bij hen centraal', aldus Arntz.

Op de producten hebben de ondernemers nog voldoende ruimte om hun eigen identiteit te tonen. Streekselecties zorgt voor de marketing, verkoop en logistiek.

Jacques de Korte, commercieel directeur van Plus Retail, is blij met de uitbreiding van zijn assortiment met de streekproducten.

'De prijs van de producten is een belangrijke rol gaan spelen binnen de supermarkten. Met het aanbod van ambachtelijke streekproducten kunnen we ons daarnaast ook op kwaliteit onderscheiden. Veel consumenten willen een 'echt' product en zijn zelfs bereid daar iets meer voor te betalen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in