Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzaamheid: Nu!

MVO komt in jouw organisatie pas van de grond als het op de korte termijn meer klanten gaat opleveren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo wordt evenwel nog te weinig gedacht. Daarom blijft het iets in de periferie van organisaties.

related partner content for mobile comes here

MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) wordt vaak tegenover het kortetermijndenken in bedrijven gezet. Het zou immers moeten gaan om iets duurzaams. Het kortetermijndenken en -doen wordt daarom vaak als de grote boosdoener gezien dat MVO in de weg staat.

Bedrijven zouden het managen op kwartaal- en maandresultaten moeten loslaten voor een denken in een lange termijn.

Dit paradigma staat de ontwikkeling van MVO in de weg. Want bedrijven worden nu eenmaal geleid op de korte termijn.

Mijn stelling is: MVO wordt pas duurzaam als het waarde heeft voor het kortetermijndenken en -doen.

Wil je bedrijven maatschappelijk verantwoord laten opereren, dan zal MVO een visie moeten krijgen die op de korte termijn (in het hier en nu) relevantie heeft voor alle actoren.

Pas als je deze vraag beantwoorden kunt, gaat MVO in jouw organisatie echt iets betekenen.

Hoe draagt MVO de komende maand in je organisatie bij aan: meer klanten die meer kopen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in