Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Lassie Wok Klaar

Het Spaanse Grupo SOS introduceerde eind vorig jaar wokrijst van Lassie, onder de naam Lassie Wok Klaar. De introductie van de rijstvariant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Spaanse introduceerde eind vorig jaar wokrijst van , onder de naam Lassie Wok Klaar. De introductie van de rijstvariant is het onderwerp van onze nieuwe op .

related partner content for mobile comes here

Het idee achter Wok Klaar is gebaseerd op een drietal trends, te weten 'wokking is hot', 'gemak en inspiratie in de keuken' en 'gezondheid en meer nadruk op food en well being'. Makkelijk gezonde rijst aan je wokgerecht toevoegen dus, zonder een extra pan te hoeven gebruiken. Bedoeld voor kleine huishoudens, dat wel.

De varianten Kerrie, Tover- en Zilvervliesrijst kennen inmiddels een distributie van respectievelijk 82 procent, 85 procent en 77 procent (cijfers Nielsen 13-07-2008).

We lieten de productintroductie onlangs onderzoeken door Research International.
De resultaten leest u binnenkort in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, maar 1 ding kunnen we wel verklappen: De bekendheid met Lassie Wok Klaar is 50 procent, en de trial is 1 op 7. Lassie heeft dus nog wel wat werk voor de boeg.

Ondertussen brengt concurrent voor zijn wokrijst (in de varianten long grain en long grain met saffraan) ook een zwaargewicht in stelling: judoka Dennis van der Geest heeft tijdens zijn verblijf in Beiijng de met Conimex-wokproducten .

Conimex deed al een tijdje aan wokken, inmiddels zitten er 17 producten in de wokrange, variërend van olie tot sausjes, en kunnen consumenten zich inschrijven voor de Wokmail.

Lassie is niet ongerust en laat weten gewoon door te gaan met de geplande communicatie-, prijs- en promotiestrategie (=winkelvloerpromoties en sampling).

Het feit dat Albert Heijn Conimex (nog) niet verkoopt (dwz, AH.nl biedt het niet aan) kan voor Lassie een geruststellende gedachte zijn, of juist niet: waar 2 vechten om een been, gaat het huismerk er mee heen...

Ik ben benieuwd wie dit jaar de wokrijstleider wordt!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in