Overslaan en naar de inhoud gaan

Amusementstak Vivendi naar NBC

Vivendi Universal wil zijn amusementsactiviteiten in de Verenigde Staten verkopen aan het Amerikaanse televisienetwerk NBC.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Franse mediaconcern maakte gisteren bekend exclusieve onderhandelingen te zijn begonnen met NBC’s moederonderneming General Electric. Het gaat om pretparken, filmstudio's en tv-zenders.

related partner content for mobile comes here

De overname levert Vivendi na afronding van de onderhandelingen 3,8 miljard dollar aan contanten en aandelen op. General Electric neemt ook 1,6 miljard dollar aan schulden over en krijgt in de constructie die nu voorligt, een belang van 80 procent in de amusementstak. De overige 20 procent blijft in handen van Vivendi.

De directie van Vivendi hoopte voor de Amerikaanse amusementstak op een opbrengst van 14 miljard dollar. Uit de biedingen van de afgelopen weken bleek dat dit bedrag niet haalbaar was. Het hoogste bod, geschat op 13 miljard dollar, kwam van een consortium rond de zakenman Edgar Bronfman. Maar het was al duidelijk geworden dat Vivendi meer gecharmeerd was van NBC om te kunnen blijven concurreren tegen concerns als Walt Disney en Viacom (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in