Overslaan en naar de inhoud gaan

American Express zet volgende stap mobile commerce met Twitter

American Express (AmEx) heeft de volgende stap gezet in het uitrollen van het Sync programma.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met speciale hashtags kan je (voorwaarde wel is dat je een AmEx kaart het) producten kopen die beschikbaar zijn bij een handvol retailers. Zie op er meer over.

related partner content for mobile comes here

Een tweet verkoopt
Het initiatief gaat terug naar de samenwerking die al eerder was tussen American Express en Twitter omtrent . In een eerdere fase was het mogelijk om door je AmEx gegevens te koppelen en deals te ontvangen via Foursquare, Twitter en Facebook.
Met de hashtag actie gaan AmEx en Twitter een stap verder op het gebied van m-commerce dan . De consument stuurt een tweet met bijvoorbeeld (niet dit gaan proberen want die is al uitverkocht). Via een automatisch Twitter bericht van AmEx krijgt je dan 15 minuten de tijd om een retweet te sturen waarna de aankoop automatisch afgeschreven wordt van de gekoppelde account.
Werkt simpel en tot 3 maart is het mogelijk om gebruik te maken van de Sync optie. Enige voorwaarden zitten wel aan de actie verbonden waaronder het op=op principe.
Aangezien het een actie is op Twitter kan het geen kwaad om te kijken wat er van gedacht wordt. Waar er naast de positieve reacties ook de...
;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5845097907284799794&;">


Conclusie
Een win-win situatie voor AmEx en Twitter waar vorig jaar al een begin was gemaakt met het Sync programma. Het sentiment is positief (gemeten op ). Een volgende stap in de goede richting is gezet voor het bedrijf dat bekend wil staan als de creditcard maatschappij voor de social media generatie.
MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in