Overslaan en naar de inhoud gaan

AB InBev koopt Amerikaanse microbrouwerij

De groei op de biermarkt zit ’m in de microbrouwerijen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anheuser-Busch InBev heeft de New Yorkse microbrouwerij Blue Point Brewing Co gekocht.

related partner content for mobile comes here

AB InBev, de grootste bierproducent ter wereld, wil hiermee zijn marktaandeel vergroten in de markt van het ambachtelijke biersegment.

Die markt groeit sterk. Ter vergelijking: in 2012 groeide de ambachtelijke brouwerij-industrie met 15 procent, de totale bierverkoop in de VS groeide met slechts 0,9 procent, volgens cijfers van de .

Microbrouwerijen vormen nog wel een klein deel van de bierverkoop, maar is volgens in 20 jaar tijd van een niche-markt uitgegroeid tot een business met 12 miljard dollar omzet.

De microbrouwerijen hebben gezamenlijk een marktaandeel van bijna 7 procent, meldt .

In 2011 kocht Anheuser - Busch InBev al Goose Island uit Chicago. Belgisch biermerk Duvel Moorgat kocht Kansas City&;s Boulevard Brewing Co in oktober 2013.

Hoeveel Anheuser - Busch InBev voor de microbrouwerij betaalde, is niet bekendgemaakt.

Blue Point werd opgericht 15 jaar gaan in Patchogue, New York.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in