Overslaan en naar de inhoud gaan

Popcorn Stories viert open samenleving: steun lokale ondernemers!

‘Veel kleine ondernemers hebben het nog altijd zwaar. Laat dit een hart onder de riem zijn’, aldus het storytellingbureau.
Popcorn Stories viert ‘open samenleving’ met feelgood-video
Popcorn Stories viert ‘open samenleving’ met feelgood-video

Nu vandaag de laatste coronamaatregelen van de baan zijn, lanceert storytellingbureau Popcorn Stories een online feelgood-video waarin het kleine ondernemers, die de coronacrisis hebben overleefd, in het zonnetje zet. We zijn weer open!

related partner content for mobile comes here

Precies twee jaar geleden bracht Popcorn Stories een meer somber gestemde video uit, genaamd Handen thuis, waarin we kennismaakten met corona en de hoop op betere tijden werd uitgesproken. Die tijd lijkt nu te zijn aangebroken. Wel houdt managing director Michan Tolman een kleine slag om de arm. 'Dat we weer open mogen, betekent niet dat alle problemen zijn opgelost. Veel kleine ondernemers hebben het nog altijd zwaar en het is maar de vraag of ze het met een naderende crisis en oplopende inflatie gaan redden. Maar laat dit een hart onder de riem zijn.'

Kroeg op de hoek

Voor de grote corporates en online ketens maakt een klant meer of minder weinig uit, maar dat ligt anders voor de buurtwinkel, dansstudio en kroeg op de hoek. Voor hen, of beter gezegd hun klandizie, is de video bedoeld. ‘Alles is weer open, ook in jouw buurt. Steun lokale ondernemers’, is de boodschap. In de video zien we Amsterdamse ondernemers van café Helmers, The Collection One, Beadies Amsterdam, Baila Bel Air, café Bendito, de Skatedokter, Stones en l'Equipage. En die zijn allemaal open.

Mooie storytelling

De video wordt via owned media, dus van Popcorn Stories en de genoemde ondernemers, online uitgerold. Wat moet het Popcorn Stories zelf opleveren? Tolman: 'Het gaat echt om de ondernemers, we geven hen een steuntje in de rug. Net zoals we dat in 2020 hebben gedaan. En nee, dat zijn geen klanten van ons. Leuk als het voor onszelf enige pr, zoals een artikel in Adformatie, oplevert, als onze mooie storytelling gezien wordt. Maar dat is niet het voornaamste doel.'

Bekijk de video hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in