Overslaan en naar de inhoud gaan

Eurojackpot presenteert in nieuwe campagne nóg meer money

Kansspelmerk vergroot ‘jackpotpropositie’ en mikt op ‘typische jackpotjager’ in door Dept ontwikkelde campagne.
Eurojackpot presenteert in nieuwe campagne nóg meer money
Eurojackpot presenteert in nieuwe campagne nóg meer money

Voor het eerst sinds zijn tienjarig bestaan voert Eurojackpot, onderdeel van de Nederlandse Loterij, een productwijziging door: spelers kunnen nu een jackpot van maximaal 120 miljoen euro winnen, waar dit voorheen max. 90 miljoen euro was. Daarnaast wordt vanaf aanstaande vrijdag niet één maar twee keer per week een trekking georganiseerd.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels kan Eurojackpot in achttien Europese landen gespeeld worden. De kans om met een kleine inleg een extreem hoog geldbedrag te kunnen winnen, spreekt duidelijk aan, zegt Saskia Baartman, business director van het kansspelmerk. 'Om ons merk te versterken en onze spelers, die typische jackpotjagers zijn, een interessant product te kunnen blijven bieden, hebben we deze wijziging doorgevoerd.'

Rijker speelveld

Net als in vorige tvc's van Eurojackpot is de Zoveelmoneyman het gezicht van de campagne. Ditmaal organiseert het komische figuur een ‘exclusieve revealparty' waar onder begeleiding van een lied het astronomische bedrag van €120.000.000 (!) wordt onthuld. De genodigden gaan uit hun dak van enthousiasme en het feest barst los. 'Je kunt één keer heel hard roepen dat de jackpot nu kan oplopen tot 120 miljoen, maar als je het vertelt in een lied wordt dat speelveld veel rijker’, zegt Rob Voortman, creative director van Dept.

De campagne volgt -waarschijnlijk onbedoeld- op een recent voornemen van minister Franc Weerwind om reclame voor (online) kansspelen te verbieden. ‘De politiek eist nu volledig stoppen van gokreclame, maar ik vind dat ze dan die hele liberalisering niet hadden moeten doorvoeren. Het is raar om de hele markt vrij te geven, maar je mag je niet bekendmaken aan het Nederlandse publiek. Dat is het typische opportunisme van de politiek', zegt Ster-directeur Frank Volmer daarover. 

De campagne van Eurojackpot wordt uitgerold op televisie, radio, online, out of home, social media en in retail. Bekijk 'm hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in