
Dat meldt het Financieele Dagblad. De beslissing volgt op een onderzoek van vijf maanden, waaruit is gebleken dat het gecombineerde bedrijf een te dominante positie in de deodorantsector zou krijgen in een aantal landen, waaronder Nederland, België, Denemarken, Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en Portugal.
Unilever is de producent van deodorantmerken als Axe, Dove en Rexona. Sara Lee produceert naast Sanex ook Radox, Badedas en andere bekende merken. De Europese Commissie had Unilever eerder dit jaar gezegd dat de overname van de Sara Lee-onderdelen tot teveel overlappingen op de markt voor artikelen voor persoonlijke en huishoudelijke verzorging zou leiden.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBEurocommissaris van mededinging Joaquin Almunia toonde zich vanochtend tevreden dat Unilever nu heeft besloten Sanex van de hand te doen. 'Als dat niet was gebeurd, hadden consumenten hogere prijzen moeten betalen.' Dit omdat Unilever met Axe, Dove en Rexona al merken en producten heeft in hetzelfde segment. Hij heeft er vertrouwen in dat Sanex op zichzelf een levensvatbaar merk is.
Met een overnamebedrag van 1,3 miljard euro was de overname van de verzorgingsproducten van branchegenoot Sara Lee de grootste acquisitie van Unilever in negen jaar. Behalve Sanex kwamen ook de verzorgingsmerken Zwitsal, Prodent en Zendium hiermee in eigendom van het concern.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee