Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt merk Sanex

Unilever gaat het merk Sanex verkopen om toestemming te krijgen van de Europese Commissie voor de overname van onderdelen van Sara Lee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat . De beslissing volgt op een onderzoek van vijf maanden, waaruit is gebleken dat het gecombineerde bedrijf een te dominante positie in de deodorantsector zou krijgen in een aantal landen, waaronder Nederland, België, Denemarken, Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en Portugal.

Unilever is de producent van deodorantmerken als Axe, Dove en Rexona. Sara Lee produceert naast Sanex ook Radox, Badedas en andere bekende merken. De Europese Commissie had Unilever eerder dit jaar gezegd dat de overname van de Sara Lee-onderdelen tot teveel overlappingen op de markt voor artikelen voor persoonlijke en huishoudelijke verzorging zou leiden.

Eurocommissaris van mededinging Joaquin Almunia toonde zich vanochtend tevreden dat Unilever nu heeft besloten Sanex van de hand te doen. 'Als dat niet was gebeurd, hadden consumenten hogere prijzen moeten betalen.' Dit omdat Unilever met Axe, Dove en Rexona al merken en producten heeft in hetzelfde segment. Hij heeft er vertrouwen in dat Sanex op zichzelf een levensvatbaar merk is.

Met een overnamebedrag van 1,3 miljard euro was de overname van de verzorgingsproducten van branchegenoot Sara Lee de in negen jaar. Behalve Sanex kwamen ook de verzorgingsmerken Zwitsal, Prodent en Zendium hiermee in eigendom van het concern.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in