Overslaan en naar de inhoud gaan

'Betere bescherming tegen misleidende sms-diensten'

Consumenten worden binnenkort beter beschermd tegen misleiding met sms-diensten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei minister Verhagen (Economische Zaken, Landbouw & Innovatie) gisteren in het Tros-televisieprogramma Radar. Er zijn volgens de minister al te lang mensen de dupe van misleiding met zogenaamd gratis sms-diensten die uiteindelijk niet gratis blijken te zijn.

related partner content for mobile comes here

Per april 2011 komen er nieuwe regels waardoor consumenten niet afgesloten kunnen worden van hun telefoondienst als ze een klacht indienen over de kosten van sms-diensten. Door deze maatregel krijgen telecombedrijven een sterke prikkel om te zorgen dat de problematiek snel wordt opgelost en kinderen niet langer de dupe zijn.

Door de nieuwe maatregelen kunnen consumenten zich straks ook laten blokkeren voor alle sms-diensten. Verder moeten providers bij klachten voor alle sms-jes boven de 1,50 euro voortaan kunnen aantonen dat de consument er echt bewust toestemming voor heeft gegeven. Naast de wettelijke maatregelen blijft ook de nauw toezien op misstanden. Deze zomer nog werden boetes van meer dan een miljoen opgelegd.

Vodafone dat het bedrijf aanbieders van misleidende sms-diensten voortaan zelf de rekening presenteert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in