'Betere bescherming tegen misleidende sms-diensten'
Dat zei minister Verhagen (Economische Zaken, Landbouw & Innovatie) gisteren in het Tros-televisieprogramma Radar. Er zijn volgens de minister al te lang mensen de dupe van misleiding met zogenaamd gratis sms-diensten die uiteindelijk niet gratis blijken te zijn.
Per april 2011 komen er nieuwe regels waardoor consumenten niet afgesloten kunnen worden van hun telefoondienst als ze een klacht indienen over de kosten van sms-diensten. Door deze maatregel krijgen telecombedrijven een sterke prikkel om te zorgen dat de problematiek snel wordt opgelost en kinderen niet langer de dupe zijn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDoor de nieuwe maatregelen kunnen consumenten zich straks ook laten blokkeren voor alle sms-diensten. Verder moeten providers bij klachten voor alle sms-jes boven de 1,50 euro voortaan kunnen aantonen dat de consument er echt bewust toestemming voor heeft gegeven. Naast de wettelijke maatregelen blijft ook de Consumentenautoriteit nauw toezien op misstanden. Deze zomer nog werden boetes van meer dan een miljoen opgelegd.
Vodafone liet gisteren al weten dat het bedrijf aanbieders van misleidende sms-diensten voortaan zelf de rekening presenteert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid