
Met die boodschap prikkelt Joseph Pine op 14 juni de gasten van het congres P+@ Work: Gezondheid als Marketinginstrument. De Amerikaanse hoogleraar Pine is de beroemde marketeer van de “Experience Economy”?.
Pine’s nieuwste boek gaat over “Authenticity”?. “Er is een nieuwe consumentenwens ontstaan. De wens naar echtheid, geschreven in kapitalen. In een wereld die steeds meer onwerkelijk wordt, laten consumenten hun koopbeslissing afhangen van de vraag hoe oprecht ze het aanbod beleven. Om het plat te zeggen: aanbiedingen moeten echt waar zijn.”? Zeker tv-reclames worden volgens Pine echter als onrealistisch beleefd. Adverteren is daarom vrijwel zinloos geworden, omdat bijna niemand meer de inhoud serieus neemt.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe thema's van nu zijn volgens Pine: transparantie en duurzaamheid en een nieuwe relatie tot gezondheid.Dat levert op het congres van P+ interessante vragen op. Hoe slim was het van de Nederlandse overheid om miljoenen euro’s te steken in de reclamecampagne “Biologisch, heel logisch”?? Het eerste boek van Pine was toen al uit. Had Max Havelaar beter moeten weten, om met een dure advertentiecampage het imago van de gecertificeerde koffie te verhogen? Vervolgvraag: wat kunnen producenten van gezondheidsproducten dan doen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee