Overslaan en naar de inhoud gaan

“Reclame voor gezonde voeding zinloos”?

Producenten van gezonde voeding moeten niet adverteren. Reclame is bij uitstek een medium dat niet authentiek meer is. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met die boodschap prikkelt Joseph Pine op 14 juni de gasten van het congres . De Amerikaanse hoogleraar Pine is de beroemde marketeer van de “Experience Economy”?.

Pine’s nieuwste boek gaat over “Authenticity”?. “Er is een nieuwe consumentenwens ontstaan. De wens naar echtheid, geschreven in kapitalen. In een wereld die steeds meer onwerkelijk wordt, laten consumenten hun koopbeslissing afhangen van de vraag hoe oprecht ze het aanbod beleven. Om het plat te zeggen: aanbiedingen moeten echt waar zijn.”? Zeker tv-reclames worden volgens Pine echter als onrealistisch beleefd. Adverteren is daarom vrijwel zinloos geworden, omdat bijna niemand meer de inhoud serieus neemt.

De thema's van nu zijn volgens Pine: transparantie en duurzaamheid en een nieuwe relatie tot gezondheid.Dat levert op het congres van P+ interessante vragen op. Hoe slim was het van de Nederlandse overheid om miljoenen euro’s te steken in de reclamecampagne “Biologisch, heel logisch”?? Het eerste boek van Pine was toen al uit. Had Max Havelaar beter moeten weten, om met een dure advertentiecampage het imago van de gecertificeerde koffie te verhogen? Vervolgvraag: wat kunnen producenten van gezondheidsproducten dan doen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in