Overslaan en naar de inhoud gaan

Niels Visser partner bij Pink Rabbit en meer loopbaannieuws

Ons tweewekelijkse overzicht van movers & shakers in de marcom-industrie.
pink rabbit
Niels Visser wordt partner van Pink Rabbit.
pink rabbit
Niels Visser wordt partner van Pink Rabbit.

Niels Visser partner bij Pink Rabbit

Niels Visser is aangesteld als partner van het Amsterdamse productiehuis Pink Rabbit, dat prijswinnende campagnes maakt voor onder meer McDonald's. Visser komt samen met oprichters Mireille Lampe en Ismael ten Heuvel in de directie van Pink Rabbit te zitten.

Visser werkte de laatste jaren voornamelijk als freelance producer voor zowel nationale als internationale opdrachtgevers. 'Pink Rabbit is een club die baanbrekende commercials maakt. Mijn handen jeuken om meteen aan de slag te gaan', aldus Visser.

Mireille Lampe: 'Lange tijd heb ik gezocht naar een jonge versie van mezelf - een basisfout natuurlijk. Je moet jezelf niet vervangen, je moet jezelf vernieuwen. Dat gaan we nu samen met Niels doen.'

Ismael ten Heuvel: 'Het is alsof we eindelijk een maatje hebben gevonden dat net zo hard op de golven van creativiteit stuitert als wij. We gaan veel leren van elkaar, lachen en mooie dingen maken.'

Tegelijkertijd verwelkomt Pink Rabbit regisseurs Olivia Lonsdale en Sterre Rutten in het team. Olivia Lonsdale is bij het grote publiek bekend als actrice, maar ze werkt ook al jarenlang als regisseur. De jonge regisseur Sterre Rutten bracht recent de korte film Knor uit.

related partner content for mobile comes here

Ramon Stalenhoef gestart bij Abovo Maxlead

Ramon Stalenhoef is aangesteld als creative lead bij AM Beyond, de contentmarketing-tak van mediabureau Abovo Maxlead. Stalenhoef deed ruime ervaring op in de reclamebureauwereld, zo werkte hij onder meer als creative director bij Publicis Groupe en was hij copywriter bij TBWA\Neboko.

Via LinkedIn zegt Stalenhoef: 'Ik krijg er een nieuw avontuur bij. En wel bij AM Beyond, het creatieve hart van Abovo Maxlead. We gaan mooie dingen doen!'

ramon
Ramon Stalenhoef (m) met zijn nieuwe collega's.

TBWA\Neboko haalt Thijs de Boer binnen

Thijs de Boer is aan de slag als creative director bij TBWA\Neboko. 'Als Ajax belt, zeg je natuurlijk geen nee', aldus De Boer over zijn nieuwe werkgever.

De Boer was meest recent creative director van Bijvoorkeur, het bureau dat hij samen met Budi Gonzalez de Chaves heeft opgericht en waar hij recentelijk uitstapte. Ook was hij European creative chairman van Cheil Worldwide.

Hij heeft als creatief meerdere prijzen op zijn naam staan, onder meer bij de Cannes Lions en Effie Awards.

Darre van Dijk van TBWA over zijn nieuwe collega: 'Een geweldig creatief leider, en ook nog eens een hele leuke gozer.'

Fama Volat breidt team uit

Creatief bureau Fama Volat Den Bosch verwelkomt Joris Seghers (creatie), Rocco Verdult (social design) en Julie van Laarhoven (gedragsstrategie). Met de uitbreiding specialiseert Fama Volat zich naar eigen zeggen verder in 'effectieve campagnes en interventies' die moeten inzetten op gedragsbeïnvloeding.

Joris Seghers (32) deed ervaring op bij Peek Creative Studios, Rocco Verdult (42) is alumnus van de Design Academy Eindhoven en was jarenlang als freelance designer actief en Julie van Laarhoven (25) heeft een achtergrond in gedragswetenschap en werkte enige tijd bij bureau Mensch in Amsterdam.

Het drietal komt te werken op met name accounts in de publieke sector, zoals Rijkswaterstaat en Den Bosch Partners.

fama
De nieuwelingen van Fama Volat.

Marit van Egmond verlaat Albert Heijn

Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn. Ze werkte er 28 jaar, waarvan de laatste zes als ceo van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.

De focus van Van Egmond lag voor een belangrijk deel op de maatschappelijke rol van Albert Heijn op het gebied van duurzaamheid en gezondheid. Onder haar leiding werd de missie geformuleerd om 'Samen beter eten bereikbaar voor iedereen te maken'. Om dit kracht te bij te zetten besloot Albert Heijn een B Corp-certificering na te streven, eind vorig jaar werd die binnengehaald.

Van Egmond vindt het nu een goed moment voor vertrek. Het gaat goed met Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, stelt ze. De supermarktketen is leidend in de sector met de technologische en digitale stappen die zijn gezet. De procedure voor een opvolger is intussen gestart.

Vier nieuwelingen bij Gardeners

Creatief bureau Gardeners heeft vier nieuwe collega's verwelkomd. Ruben Brouwer is gestart als creative DTP'er. Hij stapt na zeven jaar over van Natwerk.

Indra van Goch is gestart als producer bij Gardeners. Hiervoor werkte ze vier jaar bij Dept, waar ze merken als Bol.com en NN North Sea Jazz ondersteunde.

Tessa Lurvink komt na drie jaar over van Omnicom PR Group en start bij Gardeners als pr-consultant. Niels Schenk versterk het team als senior accountmanager. Hij stapt over van bureau Kellerman.

gardeners
De nieuwe aanwinsten van Gardeners.

Zara Dwinger naar Cake

Productiehuis Cake Film & Photo heeft Zara Dwinger verwelkomd als nieuwe regisseur. Na haar afstuderen aan de Nederlandse Filmacademie maakte ze korte films die in première gingen op festivals als Clermont-Ferrand en Camerimage.

Anne van Kuijk, partner Cake: 'Zara weet humor en emotie goed te combineren en geeft elk project een onmiskenbare eigenheid. We kunnen niet wachten om samen met haar mooie campagnes te maken.'

Ralph Rijks verruilt HelloFresh voor Just Eat Takeaway

Ralph Rijks vertrekt bij HelloFresh en treedt per april aan als global chief marketing officer bij Just Eat Takeaway (JET).

Bij HelloFresh lag de nadruk het afgelopen jaar op een herijking van de commerciële strategie. Onder leiding van Rijks werd een koerswijziging doorgevoerd, waarbij klantgerichtheid en winstgevendheid meer op de voorgrond kwamen te staan.

De overstap naar JET komt op een moment van strategische veranderingen bij de maaltijdbezorger. Recent nam techinvesteerder Prosus het bedrijf over voor 4,1 miljard, wat mogelijk invloed heeft op de toekomstige koers. Desondanks blijft de basis van JET behouden, met bekende consumentenmerken zoals Thuisbezorgd.nl, Just Eat en Lieferando.

'Verandering is een constante factor in deze industrie', aldus Rijks. 'De fundamenten van Just Eat Takeaway zijn sterk en bieden ruimte voor verdere groei.'

Edward Knol leidt Initiative

Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft Edward Knol benoemd tot managing director. Hij is deze week begonnen en volgt Eva Hollander op.

Knol beschikt over een uitgebreide achtergrond in de media- en marketingsector, met verschillende leidinggevende posities bij toonaangevende bedrijven. Hij was onder andere chief operating officer bij Candid, managing director bij Born05 en Wavemaker en had diverse senior posities binnen WPP en GroupM. Daarnaast was hij eerder actief bij K-Swiss en Philips in marketing- en managementrollen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in