Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze vakgenoten hebben een nieuwe baan gevonden

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, marketing, communicatie en tech.
carrieroverzicht
carrieroverzicht

Wie heeft er in de afgelopen weken een nieuwe baan gevonden? Adformatie houdt de transfers in de wereld van marketing, reclame, communicatie en creatie nauwgezet in de gaten. In dit tweewekelijkse overzicht allereerst twee bekenden die op zoek kunnen naar een nieuwe uitdaging. Zo vertrekt de Nederlandse topman Hein Schumacher al na anderhalf jaar bij Unilever en stapt Frederieke Leeflang op als bestuursvoorzitter van de NPO, nadat er veel klachten zijn binnengekomen over haar bestuursstijl.

related partner content for mobile comes here

En er zijn meer movers en shakers.

Tom Roedolf nieuwe zendermanager SBS 6

SBS 6 heeft sinds 1 maart een nieuwe zendermanager gevonden in Tom Roedolf. Hij neemt de plaats in van René Oosterman. Laatstgenoemde wordt bijna 67 en wil na 'een prachtige tijd bij SBS 6' als freelancer 'de krenten uit de pap pikken'. Lees het complete artikel.

100% versterkt zich met regisseur Claas Ortmann

Filmproductiehuis 100% (voorheen: Halal) versterkt zich met Claas Ortmann, een regisseur met ervaring in de internationale reclamewereld. Ortmann heeft onder meer reclamevideo's geschoten voor Audio, Axe, Philips en Hyundai, en won eerder bijvoorbeeld een Cannes Young Directors Award. Humor vormt een belangrijk onderdeel van zijn stijl, zegt 100%. Dat komt het bureau goed uit, want 100% 'heeft het gevoel dat de Nederlandse markt weer terug beweegt richting comedy'.

Out of Home Masters heeft nieuwe managing director

Cornelie Weller is aangesteld als managing director van Out of Home Masters. Oprichter en huidig managing director Frank Hardenberg doet een stapje terug om door te gaan als non-executive director. Weller keert terug in de media, na eerder gewerkt te hebben bij onder meer Publicis Groupe en OMD.

Weller zegt in een uitgebreider artikel vereerd te zijn om het stokje van Frank over te nemen.

H&K-zwaargewichten starten eigen bureau

Ingo Heijnen en Ariën Stuijt waren beeldbepalende adviseurs bij communicatiebureau Hill & Knowlton, maar gaan nu zelfstandig verder. Het duo start het adviesbureau Duke Strategies en gebruikt AI-systemen om stakeholders en hun standpunten en drijfveren in kaart te brengen. Bas van 't Wout, Pieter Cobelens en Thomas Tindemans verbinden zich direct als expert partners, zo kun je lezen in een uitgebreider artikel over het nieuwe bureau.

MSQ Sport + Entertainment breidt met Toan Ravenscroft uit naar Amsterdam

Het internationale bureau MSQ Sport + Entertainment opent in april een vestiging in Amsterdam. Toan Ravenscroft is aangesteld als managing director. Het sportbureau valt onder de internationale MSQ-groep, die via verschillende labels totaal circa 1850 medewerkers heeft. MSQ Sport + Entertainment gaat zich richten op een nog te vormen team voor klanten in het Europees voetbal, live muziek en Formule 1. Het bureau biedt onder meer PR, live ervaringen, influencermarketing en sponsorstrategie aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in