
Wie heeft er in de afgelopen weken een nieuwe baan gevonden? Adformatie houdt de transfers in de wereld van marketing, reclame, communicatie en creatie nauwgezet in de gaten. In dit tweewekelijkse overzicht allereerst twee bekenden die op zoek kunnen naar een nieuwe uitdaging. Zo vertrekt de Nederlandse topman Hein Schumacher al na anderhalf jaar bij Unilever en stapt Frederieke Leeflang op als bestuursvoorzitter van de NPO, nadat er veel klachten zijn binnengekomen over haar bestuursstijl.
En er zijn meer movers en shakers.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalTom Roedolf nieuwe zendermanager SBS 6
SBS 6 heeft sinds 1 maart een nieuwe zendermanager gevonden in Tom Roedolf. Hij neemt de plaats in van René Oosterman. Laatstgenoemde wordt bijna 67 en wil na 'een prachtige tijd bij SBS 6' als freelancer 'de krenten uit de pap pikken'. Lees het complete artikel.
100% versterkt zich met regisseur Claas Ortmann
Filmproductiehuis 100% (voorheen: Halal) versterkt zich met Claas Ortmann, een regisseur met ervaring in de internationale reclamewereld. Ortmann heeft onder meer reclamevideo's geschoten voor Audio, Axe, Philips en Hyundai, en won eerder bijvoorbeeld een Cannes Young Directors Award. Humor vormt een belangrijk onderdeel van zijn stijl, zegt 100%. Dat komt het bureau goed uit, want 100% 'heeft het gevoel dat de Nederlandse markt weer terug beweegt richting comedy'.
Out of Home Masters heeft nieuwe managing director
Cornelie Weller is aangesteld als managing director van Out of Home Masters. Oprichter en huidig managing director Frank Hardenberg doet een stapje terug om door te gaan als non-executive director. Weller keert terug in de media, na eerder gewerkt te hebben bij onder meer Publicis Groupe en OMD.
Weller zegt in een uitgebreider artikel vereerd te zijn om het stokje van Frank over te nemen.
H&K-zwaargewichten starten eigen bureau
Ingo Heijnen en Ariën Stuijt waren beeldbepalende adviseurs bij communicatiebureau Hill & Knowlton, maar gaan nu zelfstandig verder. Het duo start het adviesbureau Duke Strategies en gebruikt AI-systemen om stakeholders en hun standpunten en drijfveren in kaart te brengen. Bas van 't Wout, Pieter Cobelens en Thomas Tindemans verbinden zich direct als expert partners, zo kun je lezen in een uitgebreider artikel over het nieuwe bureau.
MSQ Sport + Entertainment breidt met Toan Ravenscroft uit naar Amsterdam
Het internationale bureau MSQ Sport + Entertainment opent in april een vestiging in Amsterdam. Toan Ravenscroft is aangesteld als managing director. Het sportbureau valt onder de internationale MSQ-groep, die via verschillende labels totaal circa 1850 medewerkers heeft. MSQ Sport + Entertainment gaat zich richten op een nog te vormen team voor klanten in het Europees voetbal, live muziek en Formule 1. Het bureau biedt onder meer PR, live ervaringen, influencermarketing en sponsorstrategie aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid