Overslaan en naar de inhoud gaan

Loon op Zand, Breda en Nijmegen op social het meest positief besproken

Loon op Zand dankt haar topnotering aan de Baron 1898, de nieuwe achtbaan die deze week opengaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als twee jaar geleden is Loon op Zand ook dit jaar de meest positief besproken gemeente van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van social media analysetool Coosto, onder berichten op alle sociale netwerksites in het eerste half jaar van 2015.

related partner content for mobile comes here

Baron 1898

Over Loon op Zand verschijnen procentueel de meeste positieve social media berichten, met name door de positieve reacties die bezoekers van de Efteling achterlaten. Een groot deel van de positieve berichten gaat over de nieuwe achtbaan, de Baron 1898, die deze week opengaat.

Concert van MainStreet

Na Loon op Zand is Breda de meest positief besproken gemeente, met name door carnaval, Dancetour en concerten die in Mezz worden gehouden. Het concert van MainStreet, in oktober, wordt nu al veelbesproken online.

Achter Breda staat Nijmegen op de derde plaats, waar vooral de Marikenloop en het kampioenschap van NEC in het oog springen. De top-5 wordt compleet gemaakt door Hoogeveen en Heerenveen.

Klik voor de top-10 meest positief besproken gemeenten van Nederland.

Meest besproken

De steden waar op sociale media de meeste berichten over verschijnen, zijn de grootste steden: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Daarna volgen Groningen, Eindhoven, Zwolle, Breda, Den Bosch en Arnhem. Met name Zwolle is opvallend, omdat dit de 20e stad van Nederland is qua inwoners. Ook opvallend is dat Tilburg, de 6e stad van Nederland qua inwoners, niet terug te vinden is in de top-10.

Analyseren

Alle berichten die in het afgelopen half jaar in Nederland zijn geplaatst op Twitter, Facebook, Linkedin, YouTube, Instagram, Pinterest en Google+ zijn voor dit onderzoek geanalyseerd. Daarna is gekeken of een plaatsaanduiding in het bericht staat. Dit kan een plaatsnaam zijn, maar ook een netnummer of hotspot zoals de Efteling, de Martinitoren of de Erasmusbrug.

Gemeenten die twitteren

Vervolgens zijn neutrale auteurs (bijvoorbeeld gemeenten die zelf twitteren) uitgesloten en is een automatische sentimentanalyse toegepast. Tot slot is een inhoudelijke analyse uitgevoerd om te kijken waar de berichten over gaan.

FOTO: HEIJMANS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in