
Hoe belangrijk is communicatie volgens medewerkers voor het leiderschap in een organisatie?
Erg, aldus online onderzoek van Interact/Harris Poll onder 1000 Amerikaanse werknemers. Slechte communicatie is volgens 91 procent van de werknemers de afbreukfactor voor de directie.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACommunicatieadviseur (28-38 uur)
CAOPIn het onderzoek gaven de medewerkers aan welke communicatiefouten ceo’s zoal maken, variërend van mensen uitkafferen, narcisme, besluiteloosheid, niet met laaggeplaatste werknemers willen praten tot aan het niet-onthouden van namen.
De top-9:
1. Geen erkenning voor de prestaties de van werknemers (63%)
2. Onduidelijke opdrachten (57%)
3. Geen tijd hebben om medewerkers te ontmoeten (52%)
4. Niet met ondergeschikten praten (51%)
5. De credits claimen van het idee van iemand anders (47%)
6. Geen constructieve kritiek geven (39%)
7. De namen van werknemers niet kennen (36%)
8. Weigeren om mensen te ontmoeten of telefonisch te spreken (34%)
9. Niet informeren naar het leven buiten het werk van medewerkers (23%)
Lees ook het artikel op Communicatieonline 7 communicatieadviezen aan topmanagers voor bindende communicatie met medewerkers.
communicatie_issues_prevent_leadership.png
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee