
Hoe belangrijk is communicatie volgens medewerkers voor het leiderschap in een organisatie?
Erg, aldus online onderzoek van Interact/Harris Poll onder 1000 Amerikaanse werknemers. Slechte communicatie is volgens 91 procent van de werknemers de afbreukfactor voor de directie.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWIn het onderzoek gaven de medewerkers aan welke communicatiefouten ceo’s zoal maken, variërend van mensen uitkafferen, narcisme, besluiteloosheid, niet met laaggeplaatste werknemers willen praten tot aan het niet-onthouden van namen.
De top-9:
1. Geen erkenning voor de prestaties de van werknemers (63%)
2. Onduidelijke opdrachten (57%)
3. Geen tijd hebben om medewerkers te ontmoeten (52%)
4. Niet met ondergeschikten praten (51%)
5. De credits claimen van het idee van iemand anders (47%)
6. Geen constructieve kritiek geven (39%)
7. De namen van werknemers niet kennen (36%)
8. Weigeren om mensen te ontmoeten of telefonisch te spreken (34%)
9. Niet informeren naar het leven buiten het werk van medewerkers (23%)
Lees ook het artikel op Communicatieonline 7 communicatieadviezen aan topmanagers voor bindende communicatie met medewerkers.
communicatie_issues_prevent_leadership.png
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee