Overslaan en naar de inhoud gaan

Missing Chapter Foundation en Lidl richten platform Optimaal.nl op

Doel: mensen bewust maken van voedselverspilling. Eerste wapenfeit: stickeractie met kinderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel voedsel belandt in de vuilnisbak. Om daar iets tegen te doen hebben de Missing Chapter Foundation en supermarktketen Lidl het platform Optimaal.nl opgericht.

related partner content for mobile comes here

Een belangrijk actiepunt is de temperatuur in de koelkast. Voedsel blijft het langst goed als de koelkast op 4 graden staat. Door stickers met die boodschap weg te geven, maakt Lidl haar klanten hiervan bewust.

Prinses Laurentien, directeur van de Missing Chapter Foundation, plakte dinsdagochtend in Huizen de eerste sticker. Haar stichting vraagt kinderen mee te denken over maatschappelijke dilemma&;s. Het idee van de stickers was ook bedacht door kinderen.

Behalve de tip over de koelkasttemperatuur staan op Optimaal.nl ook allerlei tips en recepten om ervoor te zorgen dat er minder voedsel wordt verspild.

Het platform is ontwikkeld door reclamebureau .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in