Overslaan en naar de inhoud gaan

Embassy of Dutch Creativity in Cannes smaakt naar meer

Deelnemers en organisatie zien veel potentie in de ‘Embassy of Dutch Creativity’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan dertig ‘ambassadeurs’ van creatieve bureaus en bedrijven presenteerden zich afgelopen donderdag tijdens Cannes Lions voor het eerst als collectief aan het internationale publiek onder de vlag .

related partner content for mobile comes here

Het was volgens de deelnemers en organisatie een waardevol event met veel potentie voor de toekomst.

Over de gehele dag werden zo’n 75 internationale gasten verwelkomd: van jong talent, marketing managers, business partners tot aan buitenlandse pers. De duizenden Cannes Lions bezoekers kan de opvallende Amsterdam branding op de buitenkant van het paviljoen niet kan zijn ontgaan.

 

&;Het meest zichtbare podium&;

De internationale gasten namen deel aan verschillende sessies over Amsterdam als creative capital en Nederlandse creativiteit.

Onder de sprekers waren Mark van der Heijden (The Backpacker Intern), Alex Bennett Grant (WE ARE Pi), Jose Berengueres (Robotics Lab, UAE University), Mark van Iterson (Heineken), James Veenhoff (Denim City), Wesley ter Haar (MediaMonks) en Joost Haartsen (Amp.Amsterdam).

 

 

Naast ontbijt, lunch en diner was er live muziek voor de ambassadeurs en gasten.

Lode Schaeffer, creatief directeur van Indie: ‘Cannes is de verzamelplek voor internationale creatieven en pers, het meest zichtbare podium. Het ondernemerschap van dit initiatief is waanzinnig - andere landen doen dit niet.’

Bas Welling, executive producer en co-founder bij Wefilm: ‘Ik geloof dat we allemaal kunnen groeien door samen op te trekken, het is een gezamenlijke missie naar buiten.’

Yani, director en ceo van Hazazah: ‘Het is een meeting point waar serieuze gesprekken worden gevoerd. En we hebben er een potentiele klant uitgehaald.’

Jelle Kolleman, co-founder en creative managing partner bij Made.For.Digital: ‘Wij hebben gesproken met een productiemaatschappij uit Londen, dat is waardevol voor ons.’

Wesley ter Haar, co-founder en coo van MediaMonks: ‘Wij vinden dit een goed initiatief. Amsterdam als creatieve hoofdstad, daar moeten we bewuster over nadenken en verder definiëren.’

 

 

Creatieve handelsmissies

Volgens het team achter de Embassy of Dutch Creativity, de ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA, werd met deze eerste editie een klein succes behaald.

Kyra Roest van IAA Nederland: ‘Het was belangrijk om het gewoon een keer te doen. De internationale gasten en participerende bureaus hadden lovende reacties, maar ook ideeën om volgend jaar meer impact te generen. We hebben in elk geval laten zien dat we als collectief kunnen samenwerken en een vuist kunnen maken, met dank aan de spirit van de deelnemers. We weten nu wat werkt en niet werkt rondom het festival. Bovendien zien we veel potentie in de  concepten van de Embassy en Made in Amsterdam voor andere creatieve handelsmissies.’

Partners

Er waren 34 internationaal georiënteerde, prijswinnende creatieve bureaus partner en ambassadeur, een brede mix van advertising, design, productie- en digitale bureaus: 100% Halal, Achtung!, Addikt, Amp Amsterdam, Artbox, Audentity, Brenninkmeijer & Isaacs, BSUR, Caviar, Superhero Cheesecake, Code d&;Azur, Dawn, DAY, Digitas LBi, Hazazah, INDG, Indie, Khanna \ Reidinga, M-OST, Made For Digital, MediaMonks, Minivegas, Moore, N=5, Ogilvy, Smarthouse Films, SuperHeroes, Tam Tam, The Ambassadors, UM Studios, VBAT, WeFilm, XXS en Yune.

Daarnaast steunen verschillende merken, supporters en partners het initiatief, waaronder 123RF, Adobe, Facebook en Stichting Tick.

 

Het videoverslag:

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in