Overslaan en naar de inhoud gaan

Jump! neemt initiatief voor betere huis-aan-huis folders

Met een wekelijkse verkiezing van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wekelijks vallen er gemiddeld 40 folders op de mat. Naast hele goede en hele slechte is er een grote kleurloze middenmoot van op de automatische piloot gemaakte folders. Dat steekt ons bij Jump!, omdat wij veel huis-aan-huis folders maken voor onze retailklanten.

related partner content for mobile comes here

Daarom komen we met het initiatief om niet , maar elke week stil te staan bij de kwaliteit van de verspreidde huis-aan-huis folders aan de hand van de criteria die ook bij de jaarlijkse worden gehanteerd.

Naast de wekelijkse verkiezing met een eindrapportage eind van het jaar wordt er geen fysieke prijs uitgereikt. Het doel is de makers van folders te triggeren om wekelijks weer een folder te maken die ertoe doet. Het is elke week weer een wedstrijd en dit is de van de eerste week.

Uit de , uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van  onder auspiciën van de , bleek eens te meer. Met een totaalbereik van 12,7 miljoen lezers is de huis-aan-huis folder een krachtig medium, 96% van de Nederlanders leest wel eens een folder. Opvallend is de groei van het gebruik van folder apps. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen. De papieren folder blijft echter onverminderd populair: de folder heeft een netto bereik van 11,3 miljoen mensen. Na het lezen van een papieren folder komt meer dan 80% in actie. Voor ruim de helft van de Nederlanders (53%) zou het een groot gemis zijn als er geen folders meer zouden verschijnen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in