Overslaan en naar de inhoud gaan

Holy Soda-commercial met Boomsma van de buis gehaald

Hoax-alert.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Algemeen Dagblad meldt dat Vrunoma vandaag heeft besloten, de nieuwe tv-commercial van frisdrankmerk Holy Soda met Arie Boomsma van de buis te halen.

related partner content for mobile comes here

Bij de Stichting Reclame Code (SRC) zouden er klachten van mensen zijn binnengekomen, die aanstoot nemen aan de commercial (Boomsma loopt als Jezus over water).

Daarnaast zegt Vrumona-woordvoerder Lot Bos tegen de krant dat ‘er iets is voorgevallen’, maar ze wil niet zeggen wat.  

Volgens haar is er nu ‘spoedoverleg’ tussen tussen de Vrumona-directie en Boomsma.

&;Vervelende kwestie&;

‘Het betreft een vervelende, negatieve kwestie waardoor de positieve uitstraling van het merk ter discussie is komen te staan. We zoeken naar een oplossing.’

Het AD twijfelt terecht of de stopzetting van de commercial echt een aanleiding heeft of dat het een marketingactie is om extra aandacht voor het merk te genereren.

Want op 3 juni werd er een filmpje op YouTube geplaatst waarin Boomsma wordt betrapt met een koffer vol gestolen spul.

Het AD: ‘Die actie zou niet passen bij de positieve uitstraling van het merk. Het filmpje - een zogenoemde hoax - is gepost door een anonieme ooggetuige.’

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in