Overslaan en naar de inhoud gaan

De sublieme reactie van Coolblue-directeur Pieter Zwart op een argwanende klant

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al die verhalen over oplichting op het internet kunnen je behoorlijk paranoïde maken over je online aankoop. Een meneer uit Almere vertrouwt het, voor hem blijkbaar onbekende,  absoluut niet. En denkt er verstandig aan te doen de betrouwbaarheid van de webwinkel te checken door een vraag te posten op het forum van . Dan besluit de directeur van Coolblue te reageren… 

related partner content for mobile comes here


1. Het begint met deze oproep.

De man schrijft: “…het feit dat Coolblue bij de KvK geregistreerd staat is ook nog geen garantie dat het een eerlijk bedrijf is. Mijn vraag luid als volgd: Zijn er mensen die doordat bedrijf benadeeld geworden zijn of………………. .?”

2. Hoewel hem wordt verteld dat Coolblue de tweede grootste webshop van Nederland is, blijft de man nog een beetje achterdochtig.

Eerst wordt de man verteld: “Coolblue is de tweede grootste webshop van Nederland en is een betrouwbaar bedrijf.” "U kunt hier met een gerust hart uw inkopen doen.”

Zijn reactie: “Totheden klinkt het positief. Bedankt voor de reactie.”

3. Dan komt deze reactie…

Thomas30 schrijft de man: “Maar goed, als je zelf een beetje naslagwerk had verricht was je waarschijnlijk wel overtuigd geweest. Coolblue is echt een van de grootste webwinkels in ons land, word je niet als malafide-bende.”

4. En blijkt dat deze meneer werkelijk helemaal niemand vertrouwt.

De man schrijft: Wie zegt mij dat jij en je voorgangers die zo positief over dat bedrijf praten, geen medewerkers van dat bedrijf zijn of hun vriendjes? Nu wil ik niet zover gaan, maar ik ga over een paar positieve reacties echt niet aannemen dat het bedrijf Coolblue een eerlijk betrouwbaar bedrijf is, zoals jij aan mij doet overkomen.”

5. Dan vindt Coolblue-eindbaas Pieter Zwart het tijd worden om zelf te reageren.

Zwart: “Dat klinkt verdacht goed. Ik zou het niet doen.”

6. Bij Coolblue snappen ze hoe je moet reageren. Eerder bleek al dat Pieter Zwart wel in is voor een geintje. Nadat zijn medewerkers op de Facebook-pagina van Coolblue hadden geplaatst:

Als de baas van huis is... Posted by Coolblue on donderdag 19 maart 2015

 

7. Reageerde hij als volgt:

Over De Beste Social Media

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op de Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in