Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei online aankopen in Nederland blijft achter bij rest Europa

Nederland ziet waarschijnlijk een groei van 8,1 procent, Europa 11,1 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse online shoppers geven komend jaar naar verwachting 784 euro uit. Dit is een stijging van 8,1 procent ten opzichte van 725 euro in 2014.

related partner content for mobile comes here

Dat is minder dan het Europese gemiddelde: naar verwachting geven Europese online shoppers in 2015 gemiddeld € 970 uit, 11,1 procent meer dan vorig jaar.

Online bestedingen in de wereld

Het Verenigd Koninkrijk is koploper wanneer het gaat om online bestedingen met een totaal van € 1.389 per persoon,

De VS staan op de tweede plaats ( 1.325 euro), Duitsland (1.211 euro) op de derde plaats en Frankrijk (1.002 euro) op de vierde.

 Dit blijkt uit recent onderzoek van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot, Inc.

Zweden geven het meest uit

Nederlanders winkelen naar verwachting iets vaker online in 2015. Dit resulteert in 12,5 aankopen per persoon dit jaar ten opzichte van 11,2 online aankopen vorig jaar. Britten zijn naar verwachting de meest frequente online shoppers van Europa met een gemiddelde van 21 transacties. Zweedse shoppers geven daarentegen het meest uit per transactie.

Drijvende kracht

De sterke online verkoopgroei compenseert de dalende offline winkelverkoop in alle onderzochte markten, aldus de onderzoekers.

In heel Europa verwacht men een dalende winkelverkoop van 1,4 procent in 2015 en een stijging van online verkopen (18,4 procent).

Dit betekent dat de totale retailverkoop in Europa groeit met gemiddeld 2 procent in 2015.

De retailverkoop in de Verenigde Staten en Polen groeit het snelst in 2015. In beide landen wordt een groei van 3,6 procent verwacht, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk met 3,5 procent. Italië heeft dit jaar de minste groei (0,3 procent), gevolgd door Nederland (1 procent) en Frankrijk en Spanje (1,2 procent).

In Nederland daalt naar verwachting de winkelomzet met 1,4 procent, terwijl de totale retailverkoop stijgt met 1 procent.

Sterke groei

De snelst groeiende e-commerce markt in Europa groeide 18,4 procent in 2014.

Dit sterke groeitempo zal zich in 2015 en daarna waarschijnlijk voortzetten, verwachten de onderzoekers.

Prognoses wijzen erop dat de online verkoop met nog eens 18,4 procent in 2015, en 18,7 procent in 2016 zal stijgen.

In Nederland wordt een groei van 16,8 procent verwacht in 2015.

In Nederland winkelen in vergelijking 49 procent van de mensen online, terwijl in de Verenigde Staten het gemiddelde ligt op 57,4 procent.  Het Europees gemiddelde ligt op 46,7 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in