'Consument doet bewuster boodschappen in crisistijd'


De Persgroep Advertising met Newcom Research & Consultancy deden onderzoek naar winkelgedrag in crisistijd. Aan de online enquête deden ruim 1.800 lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool mee.
Van de respondenten heeft 41 procent dit jaar minder geld te besteden vergeleken met 2009, terwijl 21 procent juist meer kan uitgeven. Dat heeft weinig invloed op het budget voor boodschappen, maar wel op hoe dit geld besteed wordt. Dit geldt ook voor consumenten die hetzelfde kunnen uitgeven. Ze leven gemiddeld genomen gezonder, doen bewuster boodschappen en kopen bijvoorbeeld meer groenten en fruit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConsumenten die nu een kleiner boodschappenbudget hebben, letten tegelijkertijd meer op prijs. 54 Procent van deze consumenten koopt vaker producten in de aanbieding.
Een derde van de ondervraagden besteedt sinds de crisis juist meer aan boodschappen.
Bron: Distrifood.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid