Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument doet bewuster boodschappen in crisistijd'

Consumenten doen in de huidige economisch mindere tijden bewuster boodschappen. Er wordt bespaard op kant-en-klaarmaaltijden en meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Persgroep Advertising met Newcom Research & Consultancy deden onderzoek naar winkelgedrag in crisistijd. Aan de online enquête deden ruim 1.800 lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool mee.

related partner content for mobile comes here

Van de respondenten heeft 41 procent dit jaar minder geld te besteden vergeleken met 2009, terwijl 21 procent juist meer kan uitgeven. Dat heeft weinig invloed op het budget voor boodschappen, maar wel op hoe dit geld besteed wordt. Dit geldt ook voor consumenten die hetzelfde kunnen uitgeven. Ze leven gemiddeld genomen gezonder, doen bewuster boodschappen en kopen bijvoorbeeld meer groenten en fruit.

Consumenten die nu een kleiner boodschappenbudget hebben, letten tegelijkertijd meer op prijs. 54 Procent van deze consumenten koopt vaker producten in de aanbieding.

Een derde van de ondervraagden besteedt sinds de crisis juist meer aan boodschappen.

Bron: Distrifood.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in