Overslaan en naar de inhoud gaan

Liever geen e-mail? Graag zelfs.

Mensen blijven geloven dat een ontvanger niet op e-mail zit te wachten. Vanuit mijn kennis en ervaring absoluut mee oneens natuurlijk.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen blijven geloven dat een ontvanger niet op e-mail zit te wachten. Vanuit mijn kennis en ervaring absoluut mee oneens natuurlijk. Ik ben de laatste om te beweren dat je altijd e-mails moet sturen en dat e-mail altijd het beste kanaal is, maar goed ingericht en ingezet werkt e-mail prima als kanaal. En zit de ontvanger er nog op te wachten ook. In een recente actie nog gezien dat als je iemand vraagt een nieuwe e-mailadres door te geven, dat 60% en meer van je bestand dat direct doet. Zonder beloning of incentive. Omdat ze de e-mails niet willen ‘missen’.

related partner content for mobile comes here

Zoals op meerdere plekken online te lezen was, heeft Internet Server Provider Online sinds 1 augustus 2012 afscheid genomen van de adressen .nl en .nl. Dit zijn allemaal nieuwe .nl adressen geworden. Voor e-mailmarketeers even schrikken want in je bestand met e-mailadressen zitten enkele procenten aan .nl en .nl e-mailadressen. Die wil je niet verliezen natuurlijk.

Enige navraag leerde dat dit niet zo simpel was dat je .nl door .nl kon vervangen. In voorkomende gevallen is het nieuwe .nl e-mailadres een ander adres geworden. Bijv. als Jan de Boer al klant was bij Online en niet dezelfde klant als de Jan de Boer die al langer klant was bij Wanadoo.
Er zat dus niks anders op dan een e-mail te gaan sturen (of te gaan bellen, maar dat is een veel duurdere optie) naar de betreffende “oude” adressen en de ontvanger te vragen het nieuwe .nl e-mailadres door te geven. Bij een aantal van onze klanten is deze actie uitgevoerd. Bijna bij alle bestanden en klanten waar we deze actie hebben gedaan, zag je hoge conversies; steeds rond de 60% (tot zelfs bijna 70%) van de ontvangers gaf binnen enkele dagen het nieuwe e-mailadres door. De e-mailing hiervoor was eenvoudig en kort, meteen directe mutatiepagina er achter, zodat het ook makkelijk kon gebeuren. Een incentive bleek niet echt nodig te zijn en het verlies van het aantal e-mailadressen is hiermee beperkt gebleven. Meer details vind je in .

Een mooi resultaat waaruit is af te leiden dat ontvangers de e-mails graag willen blijven ontvangen en positief tegenover het kanaal staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in