Tijdsbesteding Apps vs Mobile Websites (onderzoek)


Een website, die compatible is voor alle mobile devices is een logische eerste stap, aangezien steeds meer consumenten via hun mobile devices gaan googlen. In sommige gevallen (bijv. op gebied van performance en mobile experience) kun je beter een app inzetten. Al is de keuze in beginne al verkeerd. Het dient mobile site én (soms) apps te zijn en niet app of msite.
In onderstaande grafiek van onderzoeksbureau Nielsen komt naar voren dat op gebied van tijdsconsumptie de mobile app 'wint' van de mobile website. Dit wil echter niet direct zeggen dat je als marketeer dan maar direct apps moeten laten ontwikkelen voor je bedrijf of merk. Een groot gedeelte van van de app tijdsbesteding door consument gaat op aan populaire apps zoals Facebook, Twitter, UitzendingGemist, Nu.nl, Telegraaf, Youtube en WhatsApp. Veel mobile apps van merken zien nooit het grote publiek en behalen maar een beperkt aantal downloads, omdat ze vaak weinig tot geen toegevoegde waarde bieden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid