Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdsbesteding Apps vs Mobile Websites (onderzoek)

Het lijkt een eeuwige discussie te worden: Moet ik als adverteerder voor een mobile website of mobile app gaan? Naar mijn mening dien je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een website, die compatible is voor alle mobile devices is een logische eerste stap, aangezien steeds meer consumenten via hun mobile devices gaan googlen. In sommige gevallen (bijv. op gebied van ) kun je beter een app inzetten. Al is de keuze in beginne al verkeerd. Het dient mobile site én (soms) apps te zijn en niet app of msite.

related partner content for mobile comes here

In onderstaande grafiek van onderzoeksbureau Nielsen komt naar voren dat op gebied van tijdsconsumptie de mobile app 'wint' van de mobile website. Dit wil echter niet direct zeggen dat je als marketeer dan maar direct apps moeten laten ontwikkelen voor je bedrijf of merk. Een groot gedeelte van van de app tijdsbesteding door consument gaat op aan populaire apps zoals Facebook, Twitter, UitzendingGemist, Nu.nl, Telegraaf, Youtube en WhatsApp. Veel mobile apps van merken zien nooit het grote publiek en behalen maar een beperkt aantal downloads, omdat ze vaak weinig tot geen toegevoegde waarde bieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in