Overslaan en naar de inhoud gaan

AH start duurzame campagne 'meer doen'

Albert Heijn is een permanente campagne gestart die initiatieven op het gebied van duurzaamheid behandelt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor Albert Heijn is dit nieuw. Normaal gesproken duren campagnes van AH drie weken. Met deze campagne kiest de retailer voor een lange termijn-strategie. In de campagne wil AH consumenten overhalen om samen in kleine stappen voor een beter milieu te zorgen en meer mensen aan de duurzame huismerk-varianten krijgen.

related partner content for mobile comes here

De campagne heeft als pay-off 'Meer doen'. AH heeft verschillende producten voorzien van ogen en een mond, die de boodschap op een luchtige manier moeten overbrengen. Volgens brandmanager Meike van Es-Vriesendorp is de stijl leuk en laagdrempelig gehouden om de massa aan te spreken. In een interview met legt ze uit waarom AH het woord duurzaamheid wil vermijden: 'Dat zegt niet zoveel. We willen wegblijven van algemeenheden en containerbegrippen, en het zo concreet mogelijk overbrengen.’

Een voorbeeld: een klant vroeg waarom AH de plastic tasjes niet afschafte om papieren zakken te verstrekken. 'Maar onze tasjes van gerecycled plastic zijn een stuk duurzamer dan papier. Hetzelfde geldt voor onze flessen olijfolie: die zijn nu van gerecycled plastic gemaakt in plaats van glas. Maar we vertellen wel op de fles waarom we dat hebben gedaan. En we zorgen ervoor dat de fles er aantrekkelijk uit blijft zien.'

De campagne is in eerste instantie te zien in de winkels, op de zijkant van de trucks, en online. Van Es-Vriesendorp: ‘We hebben relevante plekken gezocht waar we de boodschap willen vertellen. Op de zijkant van een fluistertruck, bij verduurzaamde producten in een schap, de achterkant van een kassabon, de afdekdeuren van de koeling. Juist op de plek waar je iets kunt doen of waar wij al iets hebben gedaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in