Overslaan en naar de inhoud gaan

Zomerhit van Appelsientje draagt bij aan herpositionering

Met het vrolijke nummer wil Appelsientje nog steeds ‘het beste onder de zon’ zijn.

Appelsientje lanceert een nieuwe campagne met het nummer ‘Gimme that Sunshine’ van producent Sir Notch. Het merk wil met de video positieve emoties bij de doelgroep oproepen. 

related partner content for mobile comes here

Zomergevoel

‘Het is geen typische sapreclame waarin het gezonde aspect wordt benadrukt, maar het speelt juist in op het gevoel van de kijker', legt Michael Nap van Etcetera, het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne, uit. Deze strategie wordt ook door frisdrankmerken gehanteerd. 

‘Het is een herpositionering, maar Appelsientje wil nog steeds het beste onder de zon zijn; de hit triggert het zomergevoel. We hopen dat als mensen het nummer luisteren, zij op een positieve manier aan Appelsientje denken', aldus Nap.

Ter vergelijking hieronder een Appelsientje-commercial uit de jaren 90 waarin de producteigenschappen centraal staan: 

Video uit de jaren 90

Het nummer wordt gereleased op Spotify en iTunes, en voor YouTube wordt een speciale clip gemaakt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

“We hopen dat als mensen het nummer luisteren, zij op een positieve manier aan Appelsientje denken', aldus Nap. Hopen? Heeft-ie dat echt gezegd?? Hier zijn miljoenen mee gemoeid. Zal toch wel onderzocht zijn?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in