We duiken achter de schermen met bonprix
Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com


Wil je de waarheid horen
Bonprix was weliswaar een aardig succesvolle webwinkel geworden, maar ze wisten dat ze, als ze in dit tempo internationaal door zouden groeien, een probleem hadden.
Dat probleem kon je voelen als je over hun werkvloer liep, zeiden ze. En toen we daar liepen, zagen we meteen wat ze bedoelden. Ze waren hun stem kwijt. In die stem weerklonk niet alleen de passie en betrokkenheid van het team, maar het was ook wat ze verbond met hun vrouwelijke publiek van 30-plussers.
Dit bedrijf hield van wat het deed.
Ze vonden hun klanten geweldig.
Ze vonden alle vrouwen geweldig.
Echt allemaal.
En ze waren obsessief bezig om hun producten net zo veelzijdig en divers te maken als al die vrouwen; daarom hadden ze meer dan 30.000 outfits. Maar in het merk was daar was niks van terug te vinden.
Ze waren, zoals zovelen in de categorie, uitventers geworden van het perfecte plaatje en hadden voortgeborduurd op de conventie dat kleding een medicijn is voor onzekerheid. Ze waren minder relevant geworden voor een nieuwe generatie 30-plussers en juist synoniem voor oudere, minder stijlvolle vrouwen. Maar nog steeds vonden ze hun publiek fantastisch.
Nu was het tijd om de saaie perfectie uit te dagen. En de waarheid te omarmen. Denk je echt dat we er zijn voor suffe tantes? Dan zullen we je eens laten zien wat dat zijn...
De daaruit voortvloeiende pan-Europese campagne maakte gebruik van echte mensen - geen modellen. Hun eigenaardigheden, hun danspasjes, hun energie en zelfvertrouwen kwam allemaal uit henzelf. De kleren die ze kregen van het bonprix stylingteam waren geen masker, maar een middel om zichzelf uit te drukken.
Hun verhalen lieten zien hoezeer de waarden en producten van de onderneming overeenkomen met die van hun onwaarschijnlijk grappige, geweldige, complexe en interessante vrouwelijke klanten.
De kleding in de campagne was binnen 5 dagen uitverkocht. En bonprix had haar trotse en overtuigende stem weer gevonden. Om je stem te vinden, moet je eerst je waarheid omarmen. En het dan uit de grond van je hart van de daken schreeuwen.
Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid