Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil Hogeschool van Amsterdam meer techniekstudenten werven

Te weinig jongeren kiezen voor een techniekstudie aan de Hva. Een socialmediacampagne moet daarin verandering brengen.

Onderwijsinstelling Hogeschool van Amsterdam (HvA) wil met een campagne jongeren enthousiasmeren voor een technische studie. In regio Amsterdam is een dringende behoefte aan afgestudeerden in deze richting, alleen te weinig studenten kiezen voor zo'n studie. De campagne, ontwikkeld in samenwerking bureau RLVT, moet jongeren motiveren om zich voor de open dag in te schrijven.

related partner content for mobile comes here

Roadtrip
Jongeren die interesse hebben in techniek kiezen vaak al voor een studie in die richting, maar mensen met andere of bredere interesses doen dat nog niet, laat Anouck van den Berg, media consultant bij RLVT, weten. De campagne moet de laatste groep aanspreken.
De HvA zet hiervoor de kanalen Instagram, YouTube en Snapchat in. Dit doet de onderwijsinstelling met korte filmpjes van enkele seconden. De eerste is ondertussen live gegaan met de boodschap: ‘Een roadtrip op waterstof. Hoe dan? Open dag engineering 12 januari.’ 

De HvA wil een link leggen tussen alledaagse interesses van jongeren en een technische studie. Dit is volgens Van den Bergeffectief omdat jongeren dan beter begrijpen wat zo’n precies opleiding inhoudt. De geïnteresseerde kijker belandt via de video op deze landingspagina. Zo kan hij of zij zich inschrijven voor de open dag. 

HvA-campagne

Credits

Klant: Noëlle van der Putten & Joyce Schutten
Productie: Soda Amsterdam
Strategie: Leila de Zwart
Creatie: Carlynn Armour, Oscar Polak & Mark Veldhuizen van Zanten
Account: Fabiënne Jungerhans
Projectmanagement: Anja van der Endt
Media: Anouck van den Berg, Freek Jautze, Celine Poulussen, Serdar Agdere

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in