Overslaan en naar de inhoud gaan

Humor is het perfecte medicijn voor Blue Monday

Enzo's Monthly Motion #13: Blue Monday
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Als er één dag is waarop je erl wat luchtige afleiding kunt gebruiken, dan is het wel vandaag. Je bent misschien net gestopt met sporten of alweer begonnen met drinken en de donkergrijze dagen ben je meer dan beu. Het beste medicijn voor treurigheid en neerslachtigheid is humor. Ik heb zes levenslessen gevonden die je zó uit je Blue Monday vibe halen.  

related partner content for mobile comes here

1. Doe maar gewoon...

De Noorse supermarktketen Rema 1000 lijkt een oer-Hollandse keten. Hun levensmotto is ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Laat jezelf dus niet gek maken als je home technology nog niet goed genoeg naar je luistert.

Het is waarschijnlijk eenvoudig casten met Scandinavian design in vrijwel iedere Noorse woonkamer. Toch de complimenten voor de styling! De edit voelt soepel en eenvoudig, zoals het een smart device betaamt. Concept van Try Oslo, geregisseerd door Andreas Riiser en geproduceerd door Bacon Oslo.

2. Work that body

Wie begint het nieuwe jaar niet met goede voornemens op het werk? Gelijk heb je. Blijf geloven in jezelf, jij bént die sales tijger. En onthoud: always keep your cool.

Een gezond lichaam brengt een gezonde geest. Het moge duidelijk zijn welke zijde van de tafel leeft conform deze huisregel. Voedingssupplementfabrikant Bulk Powders is bij Droga5 bij het juiste adres als het aankomt op scherpe concepten met een gezonde dosis humor. Geregisseerd door Aaron Stoller naar een productie van Biscuit Filmworks.

3. Wees vrij in je hoofd

Je kunt jezelf overal druk om maken. Dat is okay. Waar het uiteindelijk om gaat is: hoe ga je daarmee om?

De Nederlandse regisseur Bart Timmer timmert stevig aan de weg met commercials voor steeds grotere (internationale) namen. Zijn reclames excelleren in verhaal(opbouw), casting, en bovenal humor. Ik kijk reikhalzend uit naar zijn eerste feature film. Concept van Akestam Holst en productie in handen van Bacon.

4. Oordeel niet

Niet iedereen zal je briljante ideeën begrijpen of je wereldverbeterende meningen delen. Accepteer je medemens, zelfs je Britse broeders en zusters met hun overzoute Marmite smaak.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Het moge duidelijk zijn dat het Verenigd Koninkrijk ook hier niet zo eensgezind is als je zou denken. Marmite beschikt over een gezonde dosis zelfkennis en net als de smaak zijn hun uitingen erg uitgesproken. Geregisseerd door James Rouse onder productiehuis Outsider.

5. Verwen jezelf

Af en toe moet je gewoon voor jezelf kiezen. Moét die batterij even worden opgeladen. In welke situatie je je ook bevindt, hoe druk het ook is: kies voor jezelf, want jij bent belangrijk. Audi Technology heeft de features die je overweldigend kunnen ontspannen.

BBH London maakt met een dosis zelfspot duidelijk dat Audi Technology qua comfort misschien wel iets té compleet is. De commercial is een goed voorbeeld van de manier waarop muziek de boodschap nog eens extra goed kan overdragen. Nederland floreert wéér: ditmaal met Matthijs van Heijningen Jr. als regisseur.

6. Stick to the plan

De leefregels werken pas, als je er naar blijft leven. Houd je van warm, dan houd je ze warm.

Als regisseur word je kennelijk geboren. Met een naam als Damien Toogood maak je over the top commercials, dat kan niet anders. Toogood mag wat mij betreft de Nederlandse doe-maar-gewoon-regel structureel negeren. Concept van DDB Chicago voor FIAT USA.

Altijd blijven lachen

Nog niet helemaal uit je dip, of niet jouw soort humor? Probeer dan de volgende commercials: van parodies tot aan de klassieke klucht. 

 

Enzo Greco is Motion Director bij Born05

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in