Overslaan en naar de inhoud gaan

Aantal campagnes met celebrities sterk toegenomen

Dat constateert Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) uit eigen onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De SAN bestaat 30 jaar en in het kader van dit jubileum heeft de organisatie zijn archief onder de loep genomen. Te weinig vakgenoten weten dat alle ingezonden cases worden opgeslagen in het SAN-archief, laat Jeroen Hubert weten. ‘Dit is niet alleen handig als je je voorbereidt op het inzenden of presenteren van een case, maar ook in je dagelijks werk. Bijvoorbeeld om nieuwe inzichten op te doen of je in te werken in een nieuwe merkcategorie. Ons 30-jarig bestaan vinden wij een goede gelegenheid om te laten zien hoe je daar gebruik van kunt maken.’

related partner content for mobile comes here

In samenwerking met dataspecialisten van PwC en Hogeschool InHolland heeft het een onderzoek uitgevoerd. Daaruit kwamen de volgende conclusies:

  • Het aantal campagnes waarin celebrities worden ingezet is tussen 1995 en 2017 ruimschoots vervijfvoudigd van 6 naar 33%.
  • Het gemiddeld aantal bureaus dat werkte aan campagnes steeg van 1 in 1995 naar 2,5 in 2017.
  • Humor wordt bovengemiddeld ingezet in campagnes die vallen onder de categorieën 'Durables', 'Dienstverlening', 'Fast Moving' en 'Smart Idea'.
  • De inzet van celebrities en campagne specifieke logo’s blijken geen impact te hebben op het winnen van een SAN Accent.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in