Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeman springt in op 'vintage fashion'-trend met nieuwe campagne

'Onze eigen basics raken nooit uit de mode', aldus de discounter.
persuade
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Persuade.
persuade
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Persuade.

Waar vroeger veel mensen niet dood gevonden wilden worden in tweedehandskleding, is vintage anno 2025 helemaal hot. Steeds meer mensen omarmen de trend, signaleert ook Zeeman. Het is voor de discounter in ieder geval het inzicht in de nieuwste campagne, waarin 'tijdloze betaalbare basics' worden gecombineerd met 'tijdloze vintage fashion-items'.

De campagne is ontwikkeld door Persuade, al jaren het lead agency van Zeeman. De winkelketen brengt hiermee de eigen collectie basics aandacht, maar ook het hergebruik van kleding en een 'bewuste, duurzamere kledingstijl'.

related partner content for mobile comes here

Nooit uit de mode

Kasper Figee, marketingmanager Zeeman: 'De campagne stimuleert de consument om creatief met z'n spullen en garderobe om te gaan. Zuinig zijn is meer dan alleen geld besparen. Het begint met de vraag: wat heb je écht nodig? Daarom moedigen we niet alleen het gebruik van tweedehands kleding aan, maar ook onze eigen tijdloze basics. Want die raken nooit uit de mode.'

Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: 'In de campagne zien we hippe jongeren die fashion-items uit de kast van hun opa halen, in de rekken van een vintage-winkel vinden of bestellen via Vinted. Het is een opvallende en eigentijdse manier om de basics van Zeeman te promoten. Zo laten we zien dat Zeeman begrijpt wat er leeft en maken we het merk relevant voor de jonge doelgroep.'

Zeeman biedt nu in 21 winkels een eigen 're-use-assortiment' aan. 'Gebruikte kleding die zo goed als nieuw is, maar dan voor een nóg lagere prijs', aldus de winkelketen. De campagne wordt uitgerold op televisie en via online video.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in