Overslaan en naar de inhoud gaan

Tony's Chocolonely benadrukt 'dualiteit van het delen' in outdoorcampagne

Het gaat om de nieuwe (veel kleinere) reep My little Tony's. Persuade tekende voor concept en creatie.
tony's
Wel of niet delen, that's the question volgens Tony's Chocolonely.
tony's
Wel of niet delen, that's the question volgens Tony's Chocolonely.

Tony's Chocolonely introduceert My little Tony's, oftewel kleinere repen van 90 gram. Ze zijn gemaakt als, in de woorden van Tony's, een 'genietmomentje voor jezelf' en 'helemaal voor jou alone-ly'. De reep is namelijk exact twee keer zo klein als de normale reep van 180 gram.

Tony's: 'Normaliter zijn we juist wel van het delen, want alleen samen stoppen we uitbuiting in cacao. Maar uit ons eigen onderzoek komt naar voren dat sommige mensen Tony's-chocolade kopen voor een genietmomentje voor zichzelf, waar ze de 180 gram-repen te groot vinden. Voor hen is dit extra maatje een uitkomst.'

related partner content for mobile comes here

Outdoor

Om dit alles onder de aandacht te brengen is er een grootschalige outdoorcampagne verspreid over het land op touw gezet. Er is tevens een 'speciale abri' op het Amsterdamse Leidseplein waarin Tony's de dualiteit van 'wel delen, niet delen' benadrukt.

De My little Tony's-reep bestaat uit de smaken melk, melk karamel zeezout, puur amandel zeezout en donkere melk pretzel toffee. De repen liggen bij Albert Heijn en later moeten ze bij de Plus en Spar verkrijgbaar zijn.

Verschillende bureaus

De campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Persuade, waar de 'waarschuw-campagne' vorig jaar door Buutvrij gemaakt werd. Mediaplus is tegenwoordig het mediabureau van Tony's. Een woordvoerder van Tony's laat weten graag samen te werken met verschillende bureaus die 'specifieke expertise hebben die past bij de wisselende vraag.'

'We beoordelen we per campagne welke strategische en creatieve aanpak het beste aansluit bij onze doelstellingen. Voor deze campagne was een meer strategische insteek nodig, waarbij we met Persuade tot het juiste concept zijn gekomen. Tegelijkertijd waarderen we onze langdurige samenwerking met Buutvrij, omdat zij op andere vlakken juist weer sterk uitblinken', aldus Tony's.

Kleinere repen

Tony's over het inzicht van de campagne: 'Het mogen dan kleinere repen zijn, maar al die genietmomentjes bij elkaar opgeteld maken wel veel impact op cacaoboeren. Ook alle cacao in My little Tony's is namelijk eerlijk ingekocht via onze bekende samenwerkingsprincipes. Het betekent dat Tony's, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Big Choco, voor de lange termijn in boeren investeert door altijd een hogere prijs te betalen voor hun volledig traceerbare cacao.'

'De nieuwe reep is niet te klein en niet te groot en hoef je lekker niet te delen. En voor Tony’s toch een manier om zijn missie te bereiken', aldus Tony's tot slot.

Naast outdoor worden de My little Tony's onder de aandacht gebracht via retail media, online video, social media en podcasts.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in