Tony's Chocolonely benadrukt 'dualiteit van het delen' in outdoorcampagne


Tony's Chocolonely introduceert My little Tony's, oftewel kleinere repen van 90 gram. Ze zijn gemaakt als, in de woorden van Tony's, een 'genietmomentje voor jezelf' en 'helemaal voor jou alone-ly'. De reep is namelijk exact twee keer zo klein als de normale reep van 180 gram.
Tony's: 'Normaliter zijn we juist wel van het delen, want alleen samen stoppen we uitbuiting in cacao. Maar uit ons eigen onderzoek komt naar voren dat sommige mensen Tony's-chocolade kopen voor een genietmomentje voor zichzelf, waar ze de 180 gram-repen te groot vinden. Voor hen is dit extra maatje een uitkomst.'
Outdoor
Om dit alles onder de aandacht te brengen is er een grootschalige outdoorcampagne verspreid over het land op touw gezet. Er is tevens een 'speciale abri' op het Amsterdamse Leidseplein waarin Tony's de dualiteit van 'wel delen, niet delen' benadrukt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delft
De My little Tony's-reep bestaat uit de smaken melk, melk karamel zeezout, puur amandel zeezout en donkere melk pretzel toffee. De repen liggen bij Albert Heijn en later moeten ze bij de Plus en Spar verkrijgbaar zijn.
Verschillende bureaus
De campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Persuade, waar de 'waarschuw-campagne' vorig jaar door Buutvrij gemaakt werd. Mediaplus is tegenwoordig het mediabureau van Tony's. Een woordvoerder van Tony's laat weten graag samen te werken met verschillende bureaus die 'specifieke expertise hebben die past bij de wisselende vraag.'
'We beoordelen we per campagne welke strategische en creatieve aanpak het beste aansluit bij onze doelstellingen. Voor deze campagne was een meer strategische insteek nodig, waarbij we met Persuade tot het juiste concept zijn gekomen. Tegelijkertijd waarderen we onze langdurige samenwerking met Buutvrij, omdat zij op andere vlakken juist weer sterk uitblinken', aldus Tony's.
Kleinere repen
Tony's over het inzicht van de campagne: 'Het mogen dan kleinere repen zijn, maar al die genietmomentjes bij elkaar opgeteld maken wel veel impact op cacaoboeren. Ook alle cacao in My little Tony's is namelijk eerlijk ingekocht via onze bekende samenwerkingsprincipes. Het betekent dat Tony's, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Big Choco, voor de lange termijn in boeren investeert door altijd een hogere prijs te betalen voor hun volledig traceerbare cacao.'
'De nieuwe reep is niet te klein en niet te groot en hoef je lekker niet te delen. En voor Tony’s toch een manier om zijn missie te bereiken', aldus Tony's tot slot.
Naast outdoor worden de My little Tony's onder de aandacht gebracht via retail media, online video, social media en podcasts.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid