Overslaan en naar de inhoud gaan

Wurgslang, chocolade en champagne: zo ver gaat Magnum voor de aandacht van influencers

Tijdens het gehypte marketingevenement struikel je elke meter over een fotograaf die de beroemdheden wil vastleggen.
Magnum
Magnum

Voor de deur van het Amsterdamse hotel Waldorf Astoria staan twee danseressen op stelten. Ze dragen gouden vleugels op hun rug. Het logo van Magnum hangt boven de deur. Een boog van ballonen – in de kleuren wit, zwart en goud – staat voor de trap. En lichtletters die ‘Magnum’ uitbeelden, liggen uitgestald voor de entree. Het is niet te missen: hier vindt een marketingevenement van ijsjesmerk plaats.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Henk Boersen

Dank Juul voor je artikel (stukje clickbait). Wil namens Magnum en Glasnost nog drie nootjes (almond) toevoegen.

De meest recente editie van het Magnum brand-event, was alweer de derde editie. Goed om te weten; Magnum is op brand equity het sterkste ijsmerk van Nederland.
Vorig jaar heeft GfK een onderzoek specifiek op deze campagne uitgevoerd waaruit bleek dat PR als toevoeging aan de TVC spontane bekendheid (58% herkent na zien campagne vs 37% niet herkent) en overweging (62% herkent vs. 44% niet herkent) van Magnum significant liet stijgen.
Je schildert influencer marketing als niet effectief in de twee onderzoeken die je daarover bij elkaar hebt Gegoogled. Ze gaan niet alleen over Nederland maar ook over de rest van Europa, Afrika en zelfs het Midden-Oosten. Het lijkt erop alsof je denkt dat influencer marketing in al deze continenten op hetzelfde niveau zit.

Tot slot, nog een pecan-nootje. Met influencers omgaan als onderdeel van een campagne is een specialisme. Een bijzonder nieuwe wereld waarin ook fakers rondlopen. Gelukkig is ons bureau in samenwerking met Unilever daar heel streng op, je hebt vast dit artikel gelezen: https://www.adweek.com/brand-marketing/unilever-to-crack-down-on-influencers-who-buy-fake-followers-and-use-bots/
Of het effectief is zien we straks weer terug in de cijfers.
Fijne dag!
Namens Glasnost
Wouter Glaser

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in