Wurgslang, chocolade en champagne: zo ver gaat Magnum voor de aandacht van influencers
Tijdens het gehypte marketingevenement struikel je elke meter over een fotograaf die de beroemdheden wil vastleggen.
Voor de deur van het Amsterdamse hotel Waldorf Astoria staan twee danseressen op stelten. Ze dragen gouden vleugels op hun rug. Het logo van Magnum hangt boven de deur. Een boog van ballonen – in de kleuren wit, zwart en goud – staat voor de trap. En lichtletters die ‘Magnum’ uitbeelden, liggen uitgestald voor de entree. Het is niet te missen: hier vindt een marketingevenement van ijsjesmerk plaats.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDank Juul voor je artikel (stukje clickbait). Wil namens Magnum en Glasnost nog drie nootjes (almond) toevoegen.
De meest recente editie van het Magnum brand-event, was alweer de derde editie. Goed om te weten; Magnum is op brand equity het sterkste ijsmerk van Nederland.
Vorig jaar heeft GfK een onderzoek specifiek op deze campagne uitgevoerd waaruit bleek dat PR als toevoeging aan de TVC spontane bekendheid (58% herkent na zien campagne vs 37% niet herkent) en overweging (62% herkent vs. 44% niet herkent) van Magnum significant liet stijgen.
Je schildert influencer marketing als niet effectief in de twee onderzoeken die je daarover bij elkaar hebt Gegoogled. Ze gaan niet alleen over Nederland maar ook over de rest van Europa, Afrika en zelfs het Midden-Oosten. Het lijkt erop alsof je denkt dat influencer marketing in al deze continenten op hetzelfde niveau zit.
Tot slot, nog een pecan-nootje. Met influencers omgaan als onderdeel van een campagne is een specialisme. Een bijzonder nieuwe wereld waarin ook fakers rondlopen. Gelukkig is ons bureau in samenwerking met Unilever daar heel streng op, je hebt vast dit artikel gelezen: https://www.adweek.com/brand-marketing/unilever-to-crack-down-on-influencers-who-buy-fake-followers-and-use-bots/
Of het effectief is zien we straks weer terug in de cijfers.
Fijne dag!
Namens Glasnost
Wouter Glaser