Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: kijk uit met wat je post!

Ouders plaatsen soms video's op social media zonder daar goed over na te denken. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de kinderen.
Deepfake met AI
Deepfake met AI

#ShareWithCare

T-Mobile heeft een nieuwe campagne gelanceerd die zich richt op de toenemende invloed van AI en de mogelijke risico's hiervan. Duizenden social media-accounts van ouders staan openbaar en foto's van kinderen zijn voor iedereen zichtbaar. Maar zijn we ons wel bewust van de mogelijke gevolgen? De campagne van T-Mobile, met als hashtag #ShareWithCare, heeft als doel ouders bewust te maken van het gebruik van kinderfoto's op internet. 

related partner content for mobile comes here


 

Steeds meer smiley’s?

Het online delen van foto's is eenvoudig, maar zodra ze online staan, zijn ze voor iedereen toegankelijk. Een voorbeeld van een platform dat in populariteit bij veel kinderen is gegroeid, is TikTok. Echter, ouders informeren hun kinderen vaak niet over de risico's van dergelijke social media-kanalen.

Maar niet alleen kinderen, ook ouders plaatsen soms video's zonder daar goed over na te denken. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de kinderen. Gelukkig zijn steeds meer vloggers zich hiervan bewust en laten ze hun kinderen niet meer in hun vlogs zien. Bovendien zie je influencers steeds vaker een smiley op het gezicht van kinderen plakken bij het plaatsen van foto's.


 

Strengere regelgeving

Het is te verwachten dat strengere regelgeving op sociale mediaplatforms en het toenemende gebruik van AI zullen leiden tot minder jonge kinderen op sociale media. Bewustwordingsinitiatieven zoals de T-Mobile-campagne om ouders te informeren over de mogelijke gevolgen van het online plaatsen van kinderfoto's zijn belangrijk. Meer campagnes zijn welkom.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in