Overslaan en naar de inhoud gaan

Telecomprovider Simpel knipoogt naar First Dates in nieuwe campagne

In ‘Liefde is Simpel’ laat de telecomprovider zien dat het vinden van een goede belbundel net zo belangrijk is als het vinden van de…
Simpel
Simpel

De campagne is onderdeel van een reeks die al sinds 2013 loopt. Deze keer wordt er een knipoog gemaakt naar het populaire datingprogramma, First Dates. Alfred International ontwikkelde de campagne die onder andere verschijnt op tv, radio, online video, social en out of home. 

related partner content for mobile comes here

Liever afstand van seks

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het gebruik van de smartphone voor veel Nederlanders een essentiële levensbehoefte is. Veel jongeren doen bijvoorbeeld nog liever afstand van seks dan van hun smartphone. 23 procent van de ondervraagden geeft aan meer tijd aan de smartphone te besteden dan aan hun partner. Bron 

First dates

In ‘Liefde is Simpel’ wordt opnieuw een knipoog gemaakt naar een populair tv-programma. Simpel maakt al tien jaar gebruik van de kracht van populaire cultuur. Eerdere campagnes speelden met tv- en filmgenres zoals Bollywood, crime of westerns en recent nog was er een parodie op een spelshow. Lucio Jessurun, Strategy Director bij Alfred International: 'Mobiele telecom en vermaak zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Miljoenen Nederlanders gebruiken hun mobiele data om muziek, films en tv te streamen. De combinatie entertainment en reclame bleek tot nu toe heel succesvol.'

Pratende vingers

De typische pratende vingers spelen sinds 2013 de hoofdrol in campagnes van Simpel. Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van T-Mobile: 'De vingers staan symbool voor gemak en simplisme. Simpel kiest al jaren voor consequent gebruik van deze property. Hierdoor zijn de reclames van Simpel snel te herkennen en makkelijk om te onthouden. In het huidige medialandschap van skippable ads en dure GRP’s hebben we steeds korter de tijd om impact te maken. Met de pratende vingers heeft Simpel ook voor de komende jaren een ijzersterke troef in handen.' 

De campagne gaat live op maandag 10 juli.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in