Overslaan en naar de inhoud gaan

Queer-creatieven lanceren landelijke campagne voor queer-jongerenplatform Jong&Out

Gedreven door het gevoel van onveiligheid in de eigen tienerjaren werkten alle makers pro bono aan de campagne.
Queer campagne COC
Queer campagne COC

Enkele LHBTI+-professionals uit de Nederlandse bureauwereld  creëerden een creatieve campagne voor de herlancering van het platform Jong&Out, een social-mediaplatform voor queer-jongeren in Nederland. Iets waarvan het hele team wenste dat ze daar als queer-tieners zelf toegang toe hadden.

related partner content for mobile comes here

Mentale problemen

Het platform Jong&Out werd tijdens de pandemie opgericht door LHBTI+-belangenorganisatie COC Nederland als reactie op specifieke mentale gezondheidsproblemen waarmee sommige queer-jongeren worstelen. Het is de bedoeling dat de app hen een veilige omgeving biedt, nu haatmisdrijven tegen de LHBTI+-gemeenschap nog volop aanwezig zijn. 

Campagne

Doel van de herlanceringscampagne is dat nog meer LHBTI+-jongeren onder de 18 jaar, zich bij de community aansluiten, online contact maken en - nu de wereld na de pandemie weer open is - elkaar ontmoeten.

De campagne zal te zien zijn op de socials, out of home en via influencers. Medianetwerk OMD maakte mediaruimte beschikbaar in online en offline kanalen in het hele land.

Credits

Klant: COC Nederland
Projectmanager: Zinzy Nimako
Senior producer: Malou Voskuilen
Bureau: Studio Worrom
Chief strategy officer: Steph Morrow
Business director: Gemma Trounce - ex account director at Virtue/Vice 
Account director: Fiona Salem
Executive creative director: Fran Marchesi
Creative director: James Holdsworth
Art director: Astrid Niari
Production lead: Mathilde Grenod
Copywriter: Sharon Goldstoff
Creative consultant: Danicha Leliveld - Creative Director, Converse Western Europe
Jr. strategist: Sophie Kitchen
Media consultant: Hannah Mirza - Ex Media Program Lead, Diageo

Production team

Director: Gianna Mazzeo
DoP: Thomas van Krugten
1st AD: Joris Kooster
Producer: Mathilde Grenod1st AC / Focus Puller: Tein Brouwer
2nd AC / Data handler: Moreno Manuputy
Gaffer: Jeroen de Jong
Best Boy: Rudger Faber
Assistant: Angelo Hogewoning
Sound Recordist: Koos van der Vaart
Art-Direction: Iris Schutgevaar
Set Dressing: Ellen Mol
Hair & Make-up: Chiara Sriram, Romy Legger
Styling: Carolijn Hooij
Photographer : Ruby Cruden
Production assistant: Frederic Loudon
Offline Edit: Amber Hooijmans
Illustrations & Animations: Orbit Studios
Motion Design: Laura Calvo, Lieke Milder
Online Editor: Demi Wesselo, Jordi Beukers
Sound Design: Ben Sims
Music: cookii - "love yourself (spend forever)"
Grading: Ruben Labree, Vanessa Aparicio
Post Producer: Patrick Armstrong
Chief Strategy Officer: Steph Morrow

Media Agency: OMD

Communications Manager: Remko Dekker
Broadcast Director: Suzanne Weijerman
People Champion: Harold de Ruiter
Strategy Consultant: Anne Witteveen
Team Lead Social: Elske Hartwig
Senior Search Specialist: Matthijs Ottenhof
Digital Executive: Rachèlle Scheen
Social & Branded Content Specialist: Eva Kril
Social Specialist: Sabine Roorda
Programme Specialist: Jeltje Heuperman

PR Team

Jessica Hartley
Bernadette Eckebus    

Lead Influencer Agency Lead: 2nd Loop

Business Lead: Emma Hijnekamp

Influencers/Creators: Marthe Woertman, Arunya Gillot, Isabel van Gelder, Ingrid Elida, Yuani Blindeburg, Tevin Themen, Thorn de Vries, Dylan Hasselbaink

Pro bono influencer agency support: WeAreEra

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in