Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakantieliefde tussen 'stads- en eilandmeisje' centraal in nieuwe zomercampagne McDonald's

Ismael ten Heuvel en Emma Branderhorst van Pink Rabbit regisseerden de sfeervolle merkfilm.
mcdonald's zomer
Marit onderweg naar haar vakantieliefde
mcdonald's zomer
Marit onderweg naar haar vakantieliefde

De nieuwe zomercampagne van McDonald's heeft dit jaar wederom 'De zomer is om te delen' als boodschap. De merkfilm speelt zich ditmaal af op Texel, want, zo stelt de fastfoodketen, voor zomerse good times hoef je helemaal niet naar het buitenland.

related partner content for mobile comes here

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko in samenwerking met productiemaatschappij Pink Rabbit. Ismael ten Heuvel en Emma Branderhorst hebben de film geregisseerd. De nog maar 27-jarige Branderhorst geldt als een veelbelovend reclameregisseur, eerder dit jaar won zij in Cannes voor de tweede keer goud bij de Young Director Award.

Echte Texelaars

De sfeervolle film vertelt het verhaal van Marit, een meisje van Texel, dat samen met haar vader dagjes uit verzorgt op een omgebouwde vissersboot. Daar ontmoet ze het stadse meisje Lotte, aan wie ze het eiland laat zien. Leuke dingen die je allemaal niet op het vaste land hebt, vindt Marit. Totdat haar nieuwe liefde Lotte haar weet te verrassen met iets dat je juist niet op het eiland hebt... Aardig detail is dat Marit en haar vader in het dagelijks leven ook 'echte Texelaars' zijn, zo vult Mireille Lamp, oprichter van Pink Rabbit, aan. 

Erik Falke, executive creative director TBWA\Neboko: 'Geen mooier seizoen dan de zomer. Het fijne gevoel dat de zomer je geeft hebben we opnieuw gevangen in een lief klein verhaaltje, met een verrassende rol voor McDonald's.' De zomercampagne van McDonald's vorig jaar -met eveneens het thema 'vakantieliefde'- won onder meer een zilveren Effie. 

Summerpass

Hoewel de 'summerpass' in de tv-commercial niet in beeld komt, stelt McDonald's in een verklaring dat de campagne wel draait om deze app. 'Het is jouw ingang naar een nog lekkerdere zomer vol good times. Een app-platform dat inspireert, stimuleert en prikkelt om alles uit de zomer te behalen. Niet door zoveel mogelijk in de app te zitten, maar om zoveel mogelijke zomerse ervaringen te beleven.' Wie de app gebruikt maakt tevens kans op festivalkaarten, merchandise en andere deals, aldus de fastfoodketen. 'Zo wordt de zomer samen nog leuker.'

De campagne wordt op televisie en online uitgerold. 

Credits:
Klant: McDonald’s 
Bureau: TBWA\Neboko, TBWA\X
Productiemaatschappij: Pink Rabbit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in