Overslaan en naar de inhoud gaan

Jubileum-campagne Heineken: ‘Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt’

Het merk Heineken bestaat 150 jaar. Tijd voor weer eens een Nederlandse commercial, speciaal voor de Nederlandse markt.
Still uit 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt'
Still uit 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt'
Still uit 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt'
Still uit 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt'

Bier kent vele bijnamen. Van ‘bierke’ tot ‘koude kletser’ en van ‘pilske’ tot ‘goudgele rakker’. Dat gegeven gebruikt Heineken in zijn nieuwe commercial die het 150-jarige bestaan van het merk markeert. Want? ‘Het maakt niet uit hoe je ze ook noemt, als je het maar gezellig hebt met elkaar.’ Het is voor eerst sinds lange tijd dat Heineken een puur op de Nederlandse markt gerichte commercial maakt. De pay-off luidt: ‘Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt. Proost op 150 jaar gezelligheid’.

related partner content for mobile comes here

Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.

Heineken deed voor de gelegenheid onderzoek (N=1.100) om erachter te komen dat er veel regionale verschillen zijn als het gaat om de vraag hoe bierliefhebbers uit verschillende delen van Nederland het liefst hun biertje bestellen. Heineken: ‘Zo is “Pilske” een typisch zuidelijke vorm van bestellen, terwijl in het noorden het vaakst “Bierke” aan de bar wordt geroepen.'

Mannelijke bierdrinkers gebruiken volgens het onderzoek vaker de bijnamen 'Pilsie' en 'Goudgele Rakker', terwijl vrouwen het vaker hebben over 'Biertje' en 'Pintje'.

Heineken: 'Verder blijkt dat twintigers de namen “Pilsie” en “Heinie” gebruiken.'

Biertje
Biertje

Luister

Om de 150ste verjaardag van het merk extra luister bij te zetten, brengt Heineken een speciale 150-editie van de Heineken fles en blik op de markt. Het gaat om een limited edition voorzien van tien veelgebruikte bijnamen, waaronder ‘Biertje, ‘Goudgele Rakker’, ‘Pintje’, ‘Koude Kletser’, ‘Pilske’, ‘Pilsie’, ‘Bierie’, ‘Heinie’, ‘Bierke’ en ‘Gerstenatje’. Ook op de 0.0% flesjes komen verschillende bijnamen, waaronder natuurlijk het veelgebruikte ‘0.Nulletje’, terug.

0.0
0.0

Nooit van gehoord

Volgens Heinekens CMO Nederland Els Dijkhuizen kwamen er los van de regionale favorieten nog veel meer bijnamen uit het onderzoek naar voren. ‘Hele gekke, creatieve en grappige namen, waar zelfs wij nog nooit van hadden gehoord. Natuurlijk konden we niet al die namen op ons label zetten, maar het is een mooie selectie zo met deze tien!’

Lees ook het interview waarin Els Dijkhuizen, directeur marketing van Heineken Nederland, een toelichting geeft op de nieuwe campagne: ‘Heineken moet niet de expat worden die nooit meer thuiskomt’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in