Overslaan en naar de inhoud gaan

Chocomel gaat strijd aan met ‘op hol geslagen perfectionisme’

Chocomel lanceert eerste internationale campagne in het bestaan van het merk: ‘It’s all good! When life gives you Chocomel’
Hide the pain Harold
Hide the pain Harold
Hide the pain Harold
Hide the pain Harold

In de geest van de iconische Chocomel-commercial (jaren ’80), waarin een meisje helemaal uit haar dak gaat als haar ouders de deur uitgaan voor een avondje uit (‘blijf alsjeblieft van m’n stereo af’, zie onderaan), lanceert Chocomel nu een campagne (bureau: Kaufman&Kaufman), die een ‘lans moet breken voor imperfectie’. De regeltjes? Daar wilde Chocomel toen al – en nu dus nog steeds – ‘een beetje omheen dansen'.

related partner content for mobile comes here

Het grote verschil is dat deze Chocomel-campagne – en dat is voor het eerst – internationaal is. Het merk van FrieslandCampina richt zich weliswaar al enige tijd op andere Europese landen, maar een bijbehorende campagne was er nog niet. De pay-off van de campagne luidt: ‘It’s all good when life gives you Chocomel’. Op dit moment is alleen nog de Nederlandse versie van de commercial beschikbaar. Dit is 'm:

Chocomel TV Commercial 2023 | When life gives you Chocomel

Om een breed Europees publiek aan te spreken, werkt ‘Hide the pain Harold’ mee aan de campagne. Deze ‘Harold’ positioneert zich als een meme, (‘niet als een influencer’). Met zijn stockfoto-neplach, die hem bekendheid gaf, is hij het gezicht van wat Chocomel noemt ‘een statement tegen een wereldwijd op hol geslagen perfectionisme’.

Langzaam uitrollen

Chocomel zegt dat dit nieuwe brand idea de basis zal vormen voor alle toekomstige marketing- en communicatie-inspanningen van het merk. ‘Van opvallende reclamecampagnes tot boeiende content op digitale platforms en inhoudelijke statements. De eerste uitingen vormen de basis van een zorgvuldig opgebouwde langetermijnstrategie die langzaam wordt uitgerold.’

Wat Hein Raijmakers betreft, global brand director bij Chocomel, gaat de nieuwe campagne niet alleen om het bouwen aan merkbekendheid, en geliefd worden bij een breder internationaal publiek, maar is het ook de bedoeling om een statement te maken. ‘Het is belangrijk en gezond om imperfectie in het algemeen meer te omarmen. Die ene rode deur in je verder compleet grijze auto maakt zowel die auto als degene die er zorgeloos genietend in rondrijdt “de enige échte”.’

Campagne

De campagne is vanaf 4 juli te zien in een tv-commercial, via een social media campagne, in buitenreclame en online. Chocomel: ‘De commercial staat bol van de (on)bekenden die beroemd zijn geworden door zichzelf te blijven. Zo zie je onder andere Stuntkabouter, Rarri Jackson, Menno Rouwenhorst, Raymond van Barneveld en carnavalszanger Gullie. En hoor je de imperfect ABN-sprekende voice-over Dave von Raven.’

'Blijf alsjeblieft van m'n stereo af'

Credits:

Chocomel Global:                          Hein Raijmakers & Jolien Koelewijn
Chocomel NL:                                Sanne Geurtjens & Robbert Kleiren
Concept & Creatie:                        Kaufman&Kaufman
Regie:                                            Paul Roest (RPR)
Productie:                                      RubenPaulRuben & Yanna Panagopoulos
Post-productie:                              De Grot
Videograph & Motion:                   Sjoerd Jones
Muziek:                                           Yskid
Sound Recording+Design:            REC Sound, Amsterdam

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hein Raijmakers

Top samenwerking met kaufmankaufman.com, thx mannen!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in