Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Blij van Zuivelvrij moet Nederlanders van ‘moedermelk’ afhelpen

De campagne geïnitieerd door Dier&Recht moet mensen afhelpen van de consumptie van zuivel. 'Beter voor het klimaat en voor dieren'.
Blij van zuivelvrij
Blij van zuivelvrij

Volgens de Dier&Recht komt, ondanks toenemende bewustwording over de negatieve effecten van zuivel, een gedragsverandering maar mondjesmaat op gang. De campagne Blij van Zuivelvrij - een initiatief van de NGO - heeft als doel mensen te helpen om te minderen met zuivel zonder in te leveren op smaak of gemak. Want, zo stelt Dier&Recht, 'een lagere zuivelconsumptie is niet alleen beter voor klimaat en natuur, het bespaart ook een hoop dierenverdriet.'

related partner content for mobile comes here

Uit eerder onderzoek van I&O Research bleek dat ruim de helft van alle Nederlanders vindt dat kalfjes bij hun moeder moeten opgroeien. Maar in de praktijk worden vrijwel alle kalfjes direct na hun geboorte bij hun moeder weggehaald. De moedermelk van het kalfje wordt verwerkt tot melk, yoghurt en kaas.

Hulp bij doorbreken zuivelgewoonte

Met de bewustwordingscampagne ‘Stoppen met zuivel’, die tot stand kwam met hulp van digital agency Happy Horizon, vraagt Dier&Recht al langer aandacht voor het dierenleed van de anderhalf miljoen restkalfjes uit de zuivelindustrie.

Volgens Dier&Recht zit de zuivelverslaving 'diep ingebakken in de Nederlandse cultuur'. Daarom legt de Blij van zuivelvrij-campagne de nadruk op gedragsverandering. De drieweekse challenge die wordt gecommuniceerd via een paginagrote krantenadvertentie, een social-mediacampagne en influencers, biedt inspiratie en ondersteuning bij het doorbreken van de zuivelgewoonte. 

Witte motor ....?

Frederieke Schouten, dierenarts en directeur van Dier&Recht: 'Door tientallen jaren zuivelreclames zijn Nederlanders gaan geloven dat melk onze witte motor is. Gelukkig raken steeds meer mensen bekend met de ongezonde impact van zuivel op dieren, klimaat en leefomgeving. Wij helpen mensen graag om de volgende stap te zetten bij die bewustwording: minderen of stoppen met moedermelkzuivel. Het lucht op.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in