Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse stresstracker NoWatch gaat internationaal met rustgevende campagne

De wearable die stress inzichtelijk maakt en gebruikers helpt bewuster te leven, lanceert nu wereldwijd.
NOWATCH meet het stressniveau van gebruikers
NOWATCH meet het stressniveau van gebruikers

Stress is een van de grootste gezondheidsproblemen van onze tijd, constateren de makers van de Nederlandse healthwatch NoWatch. Het verstoort de slaap, ondermijnt het concentratievermogen, beïnvloedt relaties en tast zelfs het immuunsysteem aan. Terwijl mensen wereldwijd zoeken naar manieren om gezonder te leven, schuilt het echte antwoord vaak dichterbij dan gedacht: in het luisteren naar het eigen lichaam.

De Nederlandse health-tech startup NoWatch biedt een innovatieve oplossing door behaalde stressniveaus weer te geven naast prestaties als stappen, trappen of roeibewegingen.

Om de missie internationaal kracht bij te zetten, lanceert NoWatch haar eerste wereldwijde campagne: Less noise. More life. De 360-graden campagne maakt de impact van stress visueel voelbaar en roept op tot een andere mindset. Niet méér actie, maar bewust minder doen. Niet méér prikkels, maar juist minder ruis.

Als eerste screenless wearable ter wereld legt NoWatch de focus op het meten en begrijpen van stress — zonder afleidende schermen of notificaties. Door middel van biosensing-technologie krijgen gebruikers inzicht in hun stressniveaus, ritmes en spanningspatronen. Het doel: bewustere keuzes maken, beter slapen, helderder denken en leven met meer rust en balans.

Internationaal debuut met radicale boodschap

David Snellenberg tekende voor strategie en creatie van de campagne, die werd geproduceerd door Bonkers United onder regie van Bram Schouw. De filmische beelden en verstilde sfeer onderstrepen de essentie van NoWatch: sta niet de hele tijd aan. Maar zet jezelf ook af en toe uit.

‘Met deze campagne willen we een wereldwijde dialoog starten over de prijs van permanente bereikbaarheid en de kracht van mentale rust,’ belooft Timothée Manschot, medeoprichter van NoWatch. ‘Minder afleiding betekent meer aandacht. Voor jezelf, voor anderen, voor het leven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in