Overslaan en naar de inhoud gaan

Ohra stelt huisdierenverzekering centraal in tweede stresskippen-campagne

De verzekeraar lanceert op Dierendag een nieuwe campagne (door Joe Public) met doemdenkers Roos & Matthijs in de hoofdrol.
ohra campagne
Wat staat Roos & Matthijs nu weer te wachten?
ohra campagne
Wat staat Roos & Matthijs nu weer te wachten?

Ohra presenteert zijn tweede tv-commercial met stresskippen Roos en Matthijs in de hoofdrol. In het reclameconstruct van de verzekeraar, dat eerder dit jaar werd geïntroduceerd, kijken we naar een jong stel dat regelmatig in paniekerige situaties verkeert.

related partner content for mobile comes here

De eerste tv-commercial in maart lijkt goed te worden gewaardeerd, gezien een recente nominatie voor de Dutch Creativity Awards en Gouden Loeki. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Joe Public, sinds 2011 het vaste bureau van Ohra.

Roos in paniek

In de nieuwe tv-commercial, die niet toevallig gelanceerd wordt op Dierendag, maakt Roos zich zorgen om haar hondje Max, die iets aan z'n pootje heeft. Ze schiet direct in paniek en ziet desastreuse gevolgen voor zich, tot ze door vriend Matthijs wordt gewezen op de voordelen van hun huisdierenverzekering - van Ohra uiteraard.

Roos & Matthijs hebben het reclamestokje overgenomen van Rob & Els, die de laatste tien jaar in liefst 27 tv-commercials van Ohra te zien waren. Met het nieuwe stel switcht Ohra van pechvogels naar doemdenkers, waarmee het 'een breder spectrum' van zijn dienstenpakket onder de aandacht wil brengen.

In november volgt een nieuw 'zorgcampagne', meldt Joe Public. De nieuwe campagne wordt naast televisie uitgerold op de radio, in online video en een serie 3D-animaties. Bekijk 'm hieronder:

Credits
Verantwoordelijk bij Ohra: Brenda Gerritsen, Leonore van Knippenberg, Erica Kruissen
Bureau: Joe Public Take-away Advertising
Creatieve directie: Antoine Houtsma, Marcel Hartog
Concept: Ruben van Dijk, Mats Wilke 
Strategie: Jeroen van Eck
Account: Jolies van Rijn, Willemijn van Eeghen
Producer bureau: Merel Groenenboom, Dylan Driessen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Producer: Roos Blank
Regisseur: Jelle de Jonge
DOP: Martijn van Broekhuizen
Art department: Jelier & Schaaf
Edit: MRTN 
Online: Ton Habraken
Grading: Captcha!
Geluidsstudio: Public Audio
Animatie: Colorbleed 
Media: Mindshare
BTL media: Merkle

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in