Overslaan en naar de inhoud gaan

Keuzestress bij gebruikers streamingdiensten, Film1 richt zich op gemak van lineaire tv

ATL-campagne gemaakt door Superheroes.
Film1
Film1

Nederlandse consumenten van videodiensten haken af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Bij vrouwen is dat percentage nog hoger: 46 procent. Het blijkt uit onderzoek van Telecompaper op initiatief van Film1.

De oplossing is het uitgangspunt van de nieuwe ATL-campagne van premium filmzender Film1, die  is ontwikkeld door creatief bureau Superheroes.

related partner content for mobile comes here

Zoektijd

Acht op de tien gebruikers van videodiensten zoekt via streamingdiensten minder dan 20 minuten naar wat ze willen kijken. Toch is 11 procent langer dan 30 minuten aan het zoeken, omgerekend ruim 1 miljoen Nederlanders. Kijkt iemand gemiddeld een film per week, dan besteedt men maandelijks al gauw de kijktijd van een hele film aan de zoektocht.

Lineaire tv

Film1 - dat vier lineair geprogrammeerde filmkanalen biedt - zet met de campagne in op het gemak van lineaire tv. Uit het onderzoek blijkt dat een film of serie kijken op reguliere tv-zenders zelfs hoog wordt gewaardeerd. 

De ATL-campagne bestaat uit billboards en sociale media en benadrukt het voordeel van het direct afstemmen op een goede film om zo tijd te besparen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in