Keuzestress bij gebruikers streamingdiensten, Film1 richt zich op gemak van lineaire tv


Nederlandse consumenten van videodiensten haken af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Bij vrouwen is dat percentage nog hoger: 46 procent. Het blijkt uit onderzoek van Telecompaper op initiatief van Film1.
De oplossing is het uitgangspunt van de nieuwe ATL-campagne van premium filmzender Film1, die is ontwikkeld door creatief bureau Superheroes.
Zoektijd
Acht op de tien gebruikers van videodiensten zoekt via streamingdiensten minder dan 20 minuten naar wat ze willen kijken. Toch is 11 procent langer dan 30 minuten aan het zoeken, omgerekend ruim 1 miljoen Nederlanders. Kijkt iemand gemiddeld een film per week, dan besteedt men maandelijks al gauw de kijktijd van een hele film aan de zoektocht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLineaire tv
Film1 - dat vier lineair geprogrammeerde filmkanalen biedt - zet met de campagne in op het gemak van lineaire tv. Uit het onderzoek blijkt dat een film of serie kijken op reguliere tv-zenders zelfs hoog wordt gewaardeerd.
De ATL-campagne bestaat uit billboards en sociale media en benadrukt het voordeel van het direct afstemmen op een goede film om zo tijd te besparen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid